Nuon start campagne voor nieuwe merknaam Vattenfall
- Bureaus
- 5 mrt 2019 @ 12:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CommercialsCampagnesBrandingMerken
- 5 mrt 2019 @ 12:09
- Jeroen Mirck
Nuon is een nieuwe campagne gestart om heel Nederland te vertellen dat het energiebedrijf voortaan Vattenfall heet. Lemon Scented Tea ontwikkelde de campagne.
Naast een tv-commercial worden ook in alle klantcommunicatie Nuon en Vattenfall voortaan naast elkaar gebruikt, in een gecombineerd logo. De nieuwe campagne start vijf maanden na de aankondiging op 4 oktober 2018 dat Nuon haar naam in dat van Zweeds moederbedrijf Vattenfall zal veranderen.
Cindy Kroon, directeur klanten bij Nuon/Vattenfall: 'Vattenfall wil het mogelijk maken om fossielvrij te leven binnen één generatie. Om dat breed te kunnen benaderen, over de verschillende landen heen waar Vattenfall actief is, hebben we ervoor gekozen om ook in Nederland Vattenfall te introduceren. Dat doen we niet in één keer. Wij willen mensen eerst vertrouwd maken met Vattenfall, en uitleggen waarom dit een belangrijke verandering is. Daarom zijn Nuon en Vattenfall vanaf nu naast elkaar te zien, totdat we volledig overgaan. Ik ben erg trots op onze nieuwe campagne, die hier de aftrap van is. We nemen het vertrouwde van Nuon mee naar het internationale perspectief van Vattenfall, langs de prachtige, duurzame projecten die we als Europees energiebedrijf, met onze slagkracht en schaalgrootte, samen voor elkaar krijgen.”
Tv-campagne
De reis van Nuon naar Vattenfall is terug te zien in de nieuwe tv-campagne. Guido Stein, brand manager bij Nuon/Vattenfall: 'Nuon is een heel sterk merk in Nederland, en het was dan ook een logische keuze om vanuit de kracht van dat merk Vattenfall te introduceren. De nieuwe campagne heeft daarom nog wel de ‘look-and-feel’ van Nuon , maar benadrukt ook het internationale perspectief van Vattenfall en een fossielvrij leven. We willen mensen informeren over de verandering, maar we willen tegelijkertijd ook de aandacht van de kijker grijpen met gevoel en emotie, door een verhaal te vertellen zoals we dat in de Nuon-commercials ook deden. Daarom zijn we met moeder en dochter op reis gegaan naar Zweden, waar de dochter met haar gezin woont. Een spannende reis voor moeder, die gaandeweg steeds meer ontspant en geniet, en uit kijkt naar het moment dat ze samen is met haar schoonzoon en kleindochter. Samen méér zijn, daar draait het om.'
Communicatie-aanpak
In de communicatie naar klanten zijn het Nuon- en Vattenfall-logo voorlopig naast elkaar te zien zijn. Zo kunnen klanten wennen aan de naam Vattenfall en het blauw-gele beeldmerk. Dit gecombineerde logo vervangt het Nuon-logo in alle klantcommunicatie, zoals de brieven. Voor andere externe relaties als leveranciers, partners en overheden, wordt Nuon volledig Vattenfall. De naam verandert, net als het logo, de corporate website en de e-mailadressen van de medewerkers.
De definitieve datum waarop de naam Nuon volledig verdwijnt, is nog niet bekend. Kroon: 'Dit is afhankelijk van hoe snel Nederland bekend is met Vattenfall en in hoeverre mensen overwegen om klant van Vattenfall te worden. Vanaf dát moment krijgen nieuwe klanten een Vattenfall-contract. Voor bestaande klanten blijft alles bij het oude. Het enige wat anders zal zijn, is onze naam.'
Credits
Opdrachtgever: Nuon
Bureau: Lemon Scented Tea
Regie: Bram van Alphen
Productiemaatschappij: Signum
Producer: Sander Heeroma
Geluid en muziek: LAB-3
Postproductie: Captcha!
Verantwoordelijk bij Nuon/Vattenfall: Guido Stein, Friso Westenberg, Helma Verstoep
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing