Ogilvy fuseert met Social Lab

Ogilvy fuseert met Social Lab
  • Bureaus
  • 12 mrt 2019 @ 10:54
  • 13793 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieSocial mediaReclame

Reclamebureau Ogilvy Amsterdam fuseert met het in 2013 ingelijfde bureau Social Lab. Deze integratie moet de kansen van het bureau vergroten. De verandering betekent ook het vertrek van CEO Edgar Molenaars.

Molenaars, sinds 2014 CEO bij Ogilvy Amsterdam, vertrekt eind maart 2019 bij het bureau en wordt opgevolgd door Heleen Heijt, nu nog COO van Ogilvy. ‘Vertrek gaat altijd met enige weemoed, maar ik kijk met trots terug op de afgelopen jaren en ik kijk tegelijkertijd uit naar een ambitieuze nieuwe uitdaging’, laat Molenaars weten. 

Onder leiding van Molenaars breidde de creatieve afdeling zich uit en ook bracht hij meer strategische verbreding aan. Ogilvy Amsterdam groeide dankzij nieuwe klanten en business development. Het bureau won prijzen in Cannes (2015 en 2018), Effies voor Rabobank en Ford, en diverse bekroningen bij SAN en Esprix. Ook integreerde Ogilvy Amsterdam met succes een PR & influence department in het bureau. 

Aangescherpte groeistrategie

Het afgelopen anderhalf jaar heeft het bureau zijn groeistrategie aangescherpt door het ontwikkelen van meer gerichte expertise op het vlak van social media. Dit heeft geleid tot een nauwere samenwerking met Social.Lab. Dit social marketingbureau is in 2013 door Ogilvy geacquireerd en heeft kantoren in New York, Londen, Parijs, Brussel en diverse andere markten over de hele wereld.

Social.Lab runt in Amsterdam ook een aantal 'inhouse real-time performance marketing units'. Voortbouwend op de WPP-strategie van het gezamenlijk onderbrengen en consolideren van bureaus om de sterke punten optimaal te benutten, zal Ogilvy in Amsterdam de krachten bundelen met Social.Lab. Begin april zal het bureau een nieuwe propositie lanceren. 

Hoe zit het precies met deze bureaufusie?

MarketingTribune vroeg het even na bij Heijt, die Molenaars opvolgt. Zij zal het bureau ad interim leiden. Eric Kramer, countrymanager van WPP in Nederland, en Rob Hill, CEO of Ogilvy Social Lab Belgium, worden haar klankborden. 'Er is echt sprake van een bureaufusie. Dat gebeurt gefaseerd in alle landen waar Social Lab actief is. In grote markten blijft het een apart bureau, in kleinere landen worden de krachten gebundeld.'

Eric Kramer, countrymanager van WPP in Nederland: ‘Wij mikken op een kleinere waaier van sterke bureaumerken die klanten beter en op een geïntegreerde manier bijstaan. Door de creatieve kracht van Ogilvy te combineren met de strategische ‘social skills’ van Social.Lab, maken we een krachtige combi. Een nieuw sterk team gevestigd op één plek aan de Amstel: naar die gezamenlijke kracht kijken we echt uit.'

Molenaars, tot slot: ‘Ik geloof in deze groeistrategie in een markt als Nederland. Ik ben blij dat ik deze transitie tot eind maart zelf leid, maar ik denk ook dat dit nieuwe hoofdstuk een nieuw management verdient. Daarom heb ik dit moment aangegrepen om een nieuwe persoonlijke ambitie na te jagen.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken