Payconiq start introductiecampagne
- Bureaus
- 18 mrt 2019 @ 11:27
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MarketingKlantenCampagnes
- 18 mrt 2019 @ 11:27
- Redactie MarketingTribune
Bureau Kokoro Amsterdam ontwikkelde een nieuwe introductiecampagne voor de betaalapp Payconiq. Bureaus Initiative en Blauw Gras tekenen voor resp. de media- en online-uitwerking.
Laat je portemonnee maar thuis, voortaan kun je betalen met je smartphone. Tenminste, als je Payconiq hebt. Want Payconiq is een nieuwe mobiele betaalapp waarmee je verrassend eenvoudig betaalt in winkels, webshops en onderling aan vrienden. Iedereen kan Payconiq gebruiken, op zowel iOS als Android smartphones en ongeacht bij welke bank een rekening wordt gekoppeld.
KOKORO ontwikkelde een opvallende introductiecampagne waarin duidelijk wordt hoe snel en makkelijk je kunt betalen met Payconiq. Dit alles wordt samengevat met de campagneregel: ‘Pay fast. Pay Easy. Payconiq.’
“Payconiq is een revolutionair andere manier van betalen. Je hebt alleen je smartphone nodig en dat is echt iets nieuws is in Nederland. We willen dat zo snel mogelijk aan zoveel mogelijk mensen laten weten, daarom zochten we een opvallende manier om dat te vertellen,”
aldus Frank van Tussenbroek (CMO Payconiq).
De tv-commercial laat een dynamische aaneenschakeling zien van personen en winkels die betaald worden met Payconiq, ondersteund door een aanstekelijke soundtrack. Betalen wordt met Payconiq echt iets persoonlijks en verweven in het ritme van het leven, of het nou om een online aankoop, het afrekenen in een winkel of het terugbetalen aan vrienden gaat.
De campagne bestaat naast een tv-commercial uit een online campagne en diverse activaties. Diverse winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI Paris XL, Jeans Centre en Spar, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads. Bovendien zijn ook de Nederlandse banken die achter Payconiq staan terug te vinden in de online video’s.
(PvWK)
VERANTWOORDELIJK BIJ PAYCONIQ NETHERLANDS
CMO: Frank van Tussenbroek
VERANTWOORDELIJK BIJ KOKORO
Strategie: Caroline van Hoof & Rik Heijmen
Creatie: Lynsey Schouten, Boudewijn Pompe & Wouter Vanhaeren
Account: Karin van Dalen, Valery Story, Frieda Ulsamer de Waard & Merlijn van Vliet
FILMPRODUCTIE:
Producer: Cariola van Beek
Uitvoerende producer: Daan Starrenburg
Regie: Milan Amzic
D.O.P.: Nanko Goeting
Edit: Philip Smeulers
Grading: The Compound
Sound post: Amp Amsterdam
Muziek: Koyotie – New Best Thing
CAMPAGNE:
Mediabureau: Initiative
Online bureau: Blauw Gras
- ICI Paris XL
- Frank van Tussenbroek
- Jeans Centre
- betaalapp
- Blauw Gras
- Kokoro
- Initiative
- CMO
- betalen
- Wouter Vanhaeren
- Spar
- Payconiq
- Caroline van Hoof
- Payconiq
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing