Payconiq start introductiecampagne

Payconiq start introductiecampagne
  • Bureaus
  • 18 mrt 2019 @ 11:27
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MarketingKlantenCampagnes

Bureau Kokoro Amsterdam ontwikkelde een nieuwe introductiecampagne voor de betaalapp Payconiq. Bureaus Initiative en Blauw Gras tekenen voor resp. de media- en online-uitwerking.

Laat je portemonnee maar thuis, voortaan kun je betalen met je smartphone. Tenminste, als je Payconiq hebt. Want Payconiq is een nieuwe mobiele betaalapp waarmee je verrassend eenvoudig betaalt in winkels, webshops en onderling aan vrienden. Iedereen kan Payconiq gebruiken, op zowel iOS als Android smartphones en ongeacht bij welke bank een rekening wordt gekoppeld.

KOKORO ontwikkelde een opvallende introductiecampagne waarin duidelijk wordt hoe snel en makkelijk je kunt betalen met Payconiq. Dit alles wordt samengevat met de campagneregel: ‘Pay fast. Pay Easy. Payconiq.’

“Payconiq is een revolutionair andere manier van betalen. Je hebt alleen je smartphone nodig en dat is echt iets nieuws is in Nederland. We willen dat zo snel mogelijk aan zoveel mogelijk mensen laten weten, daarom zochten we een opvallende manier om dat te vertellen,”

aldus Frank van Tussenbroek (CMO Payconiq).

De tv-commercial laat een dynamische aaneenschakeling zien van personen en winkels die betaald worden met Payconiq, ondersteund door een aanstekelijke soundtrack. Betalen wordt met Payconiq echt iets persoonlijks en verweven in het ritme van het leven, of het nou om een online aankoop, het afrekenen in een winkel of het terugbetalen aan vrienden gaat.

 

De campagne bestaat naast een tv-commercial uit een online campagne en diverse activaties. Diverse winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI Paris XL, Jeans Centre en Spar, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads. Bovendien zijn ook de Nederlandse banken die achter Payconiq staan terug te vinden in de online video’s.
(PvWK)

 

VERANTWOORDELIJK BIJ PAYCONIQ NETHERLANDS
CMO: Frank van Tussenbroek

 

VERANTWOORDELIJK BIJ KOKORO

Strategie: Caroline van Hoof & Rik Heijmen

Creatie: Lynsey Schouten, Boudewijn Pompe & Wouter Vanhaeren

Account: Karin van Dalen, Valery Story, Frieda Ulsamer de Waard & Merlijn van Vliet

 

FILMPRODUCTIE: 

Producer: Cariola van Beek

Uitvoerende producer: Daan Starrenburg

Regie: Milan Amzic

D.O.P.: Nanko Goeting

Edit: Philip Smeulers

Grading: The Compound

Sound post: Amp Amsterdam

Muziek: Koyotie – New Best Thing

CAMPAGNE:

Mediabureau: Initiative

Online bureau: Blauw Gras

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken