PSD2-campagne van Noise voor DNB
- Bureaus
- 13 mrt 2019 @ 11:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online betalenCampagnesCommunicatiePromotie
- 13 mrt 2019 @ 11:39
- Jeroen Mirck
De inwerkingtreding van de nieuwe betaalwet PSD2 is nog niet bij iedereen doorgedrongen. Daarom is er nu een campagne van DNB, ontwikkeld door Noise.
Maar liefst 80 procent van de Nederlandse bevolking heeft geen idee van de betekenis van PSD2, noch van de consequenties. Aanleiding voor een grootscheepse voorlichtingscampagne onder de vlag van De Nederlandsche Bank (DNB), in samenwerking met het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB). Doel van de campagne? Bewustwording. Eerst even goed nadenken voordat je je betaalgegevens vrijgeeft.
Wie belt er aan?
Noise ontwikkelde het concept waarin alles draait om de voordeur. Wie belt er aan? Doe je blind open of kijk je eerst even goed wie er staat? Marcel Wortel, creatief directeur Noise: 'Voor ons was het zaak om dit gevoelige onderwerp, want dat is het wel degelijk, op een zo neutraal mogelijke manier onder de aandacht te brengen. Er zitten duidelijk twee kanten aan het verhaal. Daarom ook: Nieuwe mogelijkheden. U beslist.'
Het concept is doorvertaald naar diverse communicatiemiddelen voor televisie, OOH, radio, social en een online informatieplatform. Andere partijen die ook over PSD2 willen informeren kunnen gebruikmaken van een speciaal ontwikkelde toolkit met diverse communicatiematerialen.
De commercials zijn ontwikkeld in samenwerking met regisseur Henk Loorbach en producent Omar Perineau, het online platform met Lama Lama.
Credits
Opdrachtgever: DNB
Bureau: Noise
Veranrwoordelijk bij klant: Bernard Juffermans, Robert Meulenbroek, Loek van Daalen, Jaap Rotte
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- financieel
- gemak
- banken
- consument
- Noise
- overheid
- PSD2
- campagne
- voorlichting
- DNB
- betalen
- geld
- betaalwet
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing