RA*W reorganiseert en werft bureaus

RA*W reorganiseert en werft bureaus
  • Bureaus
  • 7 mrt 2019 @ 00:41
  • 16214 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • NieuwkomersStrategieCreatie

RA*W gaat zichzelf reorganiseren. De stichting lanceert een nieuwe structuur met de mogelijkheid voor bureaus om zich aan te sluiten. Zo kunnen creatieve bedrijven zich verbinden aan jong talent.

De veranderingen vallen samen met het zesjarig bestaan van RA*W, dat op 20 maart zijn zesjarig bestaan viert. In de afgelopen jaren heeft het collectief zich ontwikkeld tot een belangrijke community van jong talent in de creatieve industrie.

Tijd voor verandering

De stichting werd in 2013 opgericht om binnen de reclamewereld het belang van talentontwikkeling aan te kaarten. Inmiddels is de community uitgegroeid tot bijna 8.000 leden. Tijd voor verandering: om de leden alsook de markt op een duurzame manier te blijven dienen is besloten om de structuur van de stichting te herzien.

Sinds 1 maart 2019 is RA*W de moederstichting. Hieronder vallen de takken RA*W University en RA*W Advertisers. De University richt zich specifiek op studenten en geeft hen inzicht in de creatieve industrie. De Advertisers-tak richt zich op mensen met één tot vijf jaar werkervaring binnen de advertising-industrie. Beiden takken zorgen voor verbinding tussen (aankomend) talent en het werkveld.

Nieuw: Part of RA*W

Bureaus kunnen vanaf 6 maart voor een jaarlijkse bijdrage onderdeel worden van RA*W. Met het programma ‘Part of RA*W’ biedt de stichting aan bureaus de mogelijkheid om talentontwikkeling te steunen en om direct in aanraking te komen met de doelgroep - die reikt van eerstejaars studenten tot talenten met vijf jaar werkervaring. Om dat te faciliteren organiseert RA*W verschillende evenementen, zoals de Cannes Lions Summer Course, de RA*W University SXSW Course (pilot), interactieve workshops bij merken en bureaus, thema-sessies en speeddates met professionals uit het vak.

‘Met deze herstructurering zorgen we ervoor dat de doelgroep tijdens meerdere fases in hun carrière wordt bediend', zo meldt het RA*W-bestuur. 'Daarnaast bieden we met de partnerships voor bureaus en creatieve bedrijven de mogelijkheid om ook echt in verbinding te komen met aankomend en jong talent. Essentieel om inzicht te krijgen in de toekomst van onze industrie.’

Wie besturen RA*W?

Het huidige bestuur van RA*W University bestaat uit Marsha van Doorn (Natwerk), Tijs Luitse (freelance), Tim Berkelmans (72andSunny), Jasmijn van Roon (MediaMonks), Thomas van der Mijl (student HvA), Diederik Mulder (student Willem de Kooning) en Lisa Klop (72andSunny).

RA*W Advertisers bestaat uit Baba Touré (Hammerfest), Sophie Benink (Zenith), Juliette Hamana (VEA), Stefan Bothoff (VodafoneZiggo), Liselot Claeys (TBWA\Neboko), Dorus van Mosselveld (Maximum) en Sven Stroomberg (freelance).

Om de langetermijnvisie van RA*W in stand te houden zal de stichting gesteund worden door een nieuw gevormde Raad van Advies. Deze bestaat uit Herman van Tilburg (Hogeschool van Amsterdam), Wouter Glaser (Glasnost), Arno Peperkoorn (Result Recruitment), Robert Volten (TBWA), Reinier Steures (Natwerk), Wybe Sallows (J. Walter Thompson), Rein Bojahr (Ahold), Roderick Wijsmuller (Ondernemer) en Kyra Roest (Ad Business).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken