FinchFactor verandert naam in FutureFactor

FinchFactor verandert naam in FutureFactor
  • Bureaus
  • 28 mrt 2019 @ 07:22
  • 14004 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PromotieStrategieBrandingCommunicatie

FinchFactor heet voortaan FutureFactor. Het wereldwijde communicatiebedrijf lanceert vandaag een 'verfijnde propositie om in te spelen op belangrijke veranderingen in de industrie'. Ook wordt het managementteam uitgebreid.

De leiding van Finch-, eh, FutureFactor zal vanaf heden bestaan uit Nick Bailey (CEO en creative partner), Sarah Taylor (client partner) en Kerrie Finch, die als founding partner de titel 'president' blijft voeren.

FutureFactor, met het hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Londen en Los Angeles, zal voortbouwen op tien jaar lange diepgaande ervaring in het helpen van creatieve bedrijven, tech-innovators en ambitieuze merken om de beste versie van henzelf te zijn. Middels communicatiestrategieën, content en PR zal het 20-koppige team merken klaarstomen voor het aankomende earned media-tijdperk.

'Media en regels zijn veranderd, wij ook'

'In de afgelopen tien jaar zijn niet alleen mediaplatforms en alle regels omtrent betrokkenheid van bedrijven ingrijpend veranderd, wij zijn ook veranderd', zegt oprichtster Kerrie Finch. 'Voor ons is dit hét moment om het bedrijf verder te ontwikkelen tot een communicatiebedrijf klaar voor een nieuw tijdperk. We leunen op twintig jaar digitale creatieve kennis en samen hebben we meer dan veertig jaar PR-ervaring van het hoogste niveau. Het is een bewijs van de kracht van onze samenwerking dat de naam boven de deur verandert.'

Nick Bailey, de nieuwe CEO, heeft het team als klant leren kennen toen hij aan het roer stond van de creatieve afdeling van AKQA. 'Ik ken zowel Kerrie als Sarah al meer dan tien jaar en heb de groei en evolutie van FinchFactor met respect en bewondering waargenomen', zegt de nieuwe creative partner. 'Met het veranderen van de communicatiewereld is het belang van een ‘earned-first’ aanpak steeds groter geworden. Door mijn ervaring in creatieve innovatie toe te voegen aan de uitgebreide PR-kennis van Kerrie en Sarah, creëren we een heel nieuw type communicatiebedrijf, ontwikkeld om merken klaar te stomen voor de toekomst.'

Creativiteit, zingeving en inclusiviteit

Client partner Sarah Taylor, die al sinds 2004 met Kerrie Finch werkt, stelt dat creativiteit, zingeving en het streven naar inclusiviteit FutureFactor’s focus zal zijn bij het beschermen van merken tegen disruptie.

'Het is overduidelijk dat begrippen als vertrouwen en waarheid constant onder druk staan in de hedendaagse maatschappij', zegt Taylor. 'Het belang van earned media zal derhalve alleen maar toenemen. Wij geloven dat wanneer je niet alleen wilt overleven maar wilt groeien, een merk een helder geformuleerd doel, een cultuur van creativiteit en oprecht streven naar diversiteit en inclusiviteit moet hebben.'

FutureFactor’s samenwerking met bestaande klanten, zoals MediaMonks, Airbnb, General Mills, Bunq, Happn, Framestore en TwentyFirstCenturyBrand zal worden voortgezet. Tevens zal het portfolio van ambitieuze merken die op zoek zijn naar baanbrekende verandering worden uitgebreid.

Eigen businessmodel aanpakken

De afgelopen negen jaar heeft FinchFactor een essentiële rol gespeeld in het bouwen van MediaMonks’ reputatie. Wesley ter Haar, COO van MediaMonks en executive director bij S4Capital Group reageert als volgt: 'Na tien jaar lang klanten te hebben geholpen om hun manier van denken te veranderen, is het prachtig om te zien dat FutureFactor ook zichzelf niet ontziet en het eigen businessmodel en manier van werken durft aan te pakken. Het is altijd spannend om een partner te zien groeien, want het zal ons helpen om hetzelfde te doen.'

Jonathan Mildenhall, co-founder en CEO van TwentyFirstCenturyBrand: ‘Ik werk nu al meer dan vijf jaar samen met FutureFactor, voorheen FinchFactor. Sinds het begin van deze samenwerking hebben we veel vooruitstrevend werk kunnen leveren - eerst toen ik bij Airbnb zat, en tegenwoordig voor TwentyFirstCenturyBrand. De onderliggende waarheid in alles wat we doen, is dat FutureFactor een team is met superslimme, vriendelijke mensen die hele gecompliceerde problemen kunnen oplossen met creativiteit en impact. Ik kan me geen toekomst voorstellen waarin ik niet met hen samenwerk.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken