Woedend vernieuwt merkcampagne Giant
- Bureaus
- 24 mrt 2019 @ 00:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenCommercialsCampagnes
- 24 mrt 2019 @ 00:17
- Jeroen Mirck
Fietsenmerk Giant is na ruim veertig jaar internationale toonaangevend in racefietsen en mountainbikes, maar ook de e-bike komt steeds meer op. Na een pitch is Woedend Creative Agency gekozen om het merk de komende drie jaar een nieuwe richting te geven.
Het bureau startte met een aantal strategiesessies waarbij naar voren kwam dat de focus op e-bikes moet komen te liggen, zonder de (bij iedereen bekende) heritage in sport te verliezen. Dit vertaalt zich naar de themagedachte ‘Energie voor kampioenen’.
De tv-commercial laat winmomenten van bekende sportkampioenen zien, tegenover alledaagse kampioenen die op een e-bike hun eigen kleine winmoment beleven. Met de sportieve toon en stijl zet het merk zich af tegen andere e-bikemerken.
Strateeg Paul Woltering: 'We willen met deze campagne laten zien dat iedereen een kampioen kan zijn. Of je nu op een Giant racefiets of e-bike fietst.'
De campagne zal in de Benelux op tv en online worden ingezet. Thom Schotman, marketingmanager van Giant Benelux: 'We zijn erg blij met de nieuwe campagne, omdat deze het succes van onze sportfietsen logisch vertaalt naar de kwaliteit van onze e-bikes. ‘Energie voor kampioenen’ staat daarnaast voor een mooie mentaliteit waar we nog jaren mee vooruit kunnen.'
Credits
Opdrachtgever: Giant
Bureau: Woedend Creative Agency
Verantwoordelijk bij Giant: Thom Schotman
Strategie/concept: Woedend
Productie: Oxford House
Regie: Duco Coops
DOP: Wouter Verberkt
Sound: Soundsright
Grading: Storm
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing