XXS lanceert Brits koekjesmerk McVitie's in Nederland

XXS lanceert Brits koekjesmerk McVitie's in Nederland
  • Bureaus
  • 6 mrt 2019 @ 00:23
  • 14756 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • FoodMerkenCommercialsCampagnes

McVitie’s, een wereldberoemd Brits koekjesmerk, maakt zijn entree in Nederland. Voor de introductie en de ondersteuning van het merk in andere Europese landen creëerde XXS Amsterdam een komische campagne.

Het merk McVitie's heeft 130 jaar historie, is verantwoordelijk voor één van de meest gegeten koekjes in Engeland en is verkrijgbaar in meer dan honderd landen. XXS Amsterdam werkte al voor Verkade, dat onderdeel is van Pladis, hetzelfde bedrijf als McVitie’s.

De opdrachtgever koos XXS om ook dit tweede koekjesmerk in het portfolio te introduceren in Nederland. De campagne 'Life tastes better with McVitie's... way better!' bouwt primair aan mental availability voor het merk. 

'Dat doen we door de Britse identiteit van het merk te omarmen, met bijbehorende quirky humor en een nieuw ontwikkelde art-direction', vertelt John de Vries, creative director bij XXS Amsterdam. 'Hierin zetten we de opvallende blauwe merkkleur als distinctive asset centraler dan ooit.'

Opvallende eigenheid

Ira Spits-Sarican, strategy director bij XXS Amsterdam: 'Het doel is om het merk McVitie’s een opvallende eigenheid te geven in de overvolle koekcategorieën. Daarnaast moet de communicatie in Nederland McVitie’s duidelijk onderscheiden van zustermerk Verkade.'

De campagne start in Nederland op woensdag 6 maart met drie korte films op televisie en online (Youtube/pre-roll), landelijke OOH en een print-advertentie in retail-magazines.

Credits

Opdrachtgever: McVitie’s
Verantwoordelijk bij klant: Carlo Hagenaar, Valerie Spigt
Bureau: XXS Amsterdam
Account: Daniel Kok, Francis Oud
Strategie: Ira Spits-Sarican
Concept: John de Vries, JP Nieuwerkerk
Art Direction: John de Vries
Copy: John de Vries, JP Nieuwerkerk, Barend Stegeman, Wessel Beumer.
Producer: Rosa Staal
3D Animatie: Jeroen Feenstra
Design: Robbert-Jan Hoesman
Production company: Fat Fred
Regie: Miron Bilski
DOP: Rutger Storm
Edit: Teun Rietveld
Color grading: Captcha!
Post: The Compound
Muziek: Good Sounds
Geluid mix: XXS Amsterdam / Pieter Bokhorst
Fotograaf: Arno Bosma
Beeldbewerking: XXS Amsterdam / Gio Pardjo



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken