Droga5 ingelijfd door Accenture Interactive

Droga5 ingelijfd door Accenture Interactive
  • Bureaus
  • 3 apr 2019 @ 22:46
  • 16112 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieReclameStrategieZakelijk

Accenture gaat het toonaangevende reclamebureau Droga5 overnemen. Met de divisie Accenture Interactive heeft het consultancy-bedrijf zich een positie vergaard in de reclamewereld. Die positie wordt nu verder uitgebouwd.

Formeel heet het zo dat Accenture 'de intentie van overname' heeft aangekondigd van het creatieve bureau Droga5, maar normaal gesproken kan er nu alleen nog een mededingingsautoriteit aan te pas komen om de deal af te blazen.

Droga5 is een van ’s werelds meest innovatieve en invloedrijke creatieve bureaus. Een hele grote vis dus. Het in New York gevestigde bureau zal deel gaan uitmaken van Accenture Interactive. Daarmee moeten de capaciteiten van de zogenoemde experience agency ('het ontwerpen, bouwen en uitvoeren van klantervaringen die merken en bedrijven laten groeien') verder worden versterkt. 

'Wij transformeren de reclame-industrie'

'De toekomst van merkbouwen gaat niet alleen over geweldige ideeën, maar over geweldigde ervaringen', zegt Brian Whipple, global CEO van Accenture Interactive in een eerste reactie. 'We’re excited to work with David Droga and his team of brand strategists and creative minds to further our ambition to improve the full human experience with brands. As we celebrate the 10-year anniversary of Accenture Interactive, joining forces with Droga5 will be a game-changing milestone for us and the industry as we continue to assemble the right mix of capabilities for the modern-day marketer.'

David Droga, oprichter van het naar hem genoemde bureau, zegt zelf over de beoogde overname: 'Since day one, we have worked hard to push our industry forward and, hopefully, make a positive impact for all. The world of advertising is changing, and we are excited for this incredible opportunity with a company that will add more dimension to our best ideas and push us beyond our existing ambitions. The proposition we can bring to market with Accenture Interactive will transform the industry.'

Grote ambities

'In our quest to create the best experiences on the planet, we recognized the need to further raise the bar on our brand creative', vult Whipple aan. 'Droga5 occupies the top echelon of brand agencies and is a great fit for us due to its world-class creativity, strategic rigor and brand experience capabilities. We’re beyond excited about the possibilities of what we can achieve together.'

Droga voegt daar nog aan toe: 'This is the start of an exciting new chapter in Droga5’s history. Accenture Interactive is one of the most disruptive forces in the industry, and we have always been a safe space for audacious ideas. I’m confident they are the best partner to grow our business and provide greater opportunities for our clients and our people. Why live off past glories when you can get busy trying to create new ones?'

Geen stoelendans

Droga blijft aan als creative chairman van Droga5. Ook andere topfuncties blijven in vertrouwde handen: Sarah Thompson is ook straks na de afronding van de overname global CEO, net zoals Bill Scott doorgaat als CEO in het Verenigd Koninkrijk.

De inlijving van Droga5 geldt als de grootste acquisitie van Accenture Interactive sinds de oprichting in 2009. Eerdere overnames betreffen onder meer designbureau Fjord en e-commerce-specialist Acquity Group in 2013, maar ook meer recente deals met de creative shops Karmarama en The Monkeys.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken