Amstel UK gaat brug te ver

Amstel UK gaat brug te ver
  • Bureaus
  • 30 apr 2019 @ 10:24
  • 14004 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesCommercials

Biermerk Amstel UK slaat de handen ineen met acteur Jeff Bridges en lanceert een nieuwe campagne. De tv-commercial speelt zich af in en rondom de grachten van Amsterdam.

Letterlijk ín de grachten, de Hollywood-acteur bootst in de ietwat flauwe spot namelijk een 'human bridge' na. Het van origine Nederlandse biermerk wil mensen simpelweg samenbrengen om bier te drinken en hoopt hiermee een bredere consumentengroep aan te spreken.

Awareness

Nic Casby, brand director Heineken, laat weten: 'We willen hiermee de awareness rondom het merk vergroten. Amstel moet dit jaar het biermerk worden waarover wordt gepraat.'

Dit is niet de eerste keer dat Bridges reclame maakt voor bier. In een eerdere Superbowl-commercial was hij te zien als The Dude uit The Big Lebowski, samen met Sarah Jessica Parker.

De Amstel-commercial wordt vanaf vrijdag uitgerold op de Britse televisie.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken