Atag-campagne brengt ode aan koken
- Bureaus
- 10 apr 2019 @ 11:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenCommercialsCampagnes
- 10 apr 2019 @ 11:01
- Jeroen Mirck
Atag lanceert voor het eerst in lange tijd weer een landelijke themacampagne. De campagne onderstreept de premium positionering en merkbelofte ‘We love te cook’ aan de hand van het brede inductie-assortiment.
Met de campagne deelt Atag de passie voor koken en kwaliteit met de volgens het merk grote groep van kookliefhebbers. ‘Wij houden van koken’ is dan ook de belofte die vanuit de beleving en het perspectief van drie enthousiaste thuiskoks wordt verteld.
Duurzaamheidsslag
Hierbij is de focus gericht op het inductie-assortiment. Behalve dat dit voor Atag een belangrijke productgroep is, speelt ook mee dat het bedrijf bewust bezig is met de duurzaamheidsslag die gemaakt wordt met de overgang van gas naar elektriciteit.
De campagne is het resultaat van een aangescherpte merkstrategie waarbij Atag zich als toegewijd kookmerk wil onderscheiden ten opzichte van concurrenten die naast keuken- ook huishoudelijke apparatuur verkopen. Voor dit doel zal Atag zich naast het dealernetwerk meer op de eindgebruikers gaan richten.
Werken met Westerlingen
De tv-commercial van 30 seconden vormt het hart van een campagne die ook via billboarding, online bannering, pre-rolling, social media en de eigen website verspreid wordt.
De merkstrategie en bijbehorende themacampagne zijn ontwikkeld door het Haagse communicatiebureau Westerlingen.
Credits
Opdrachtgever: Atag
Bureau: Westerlingen
Verantwoordelijk bij Atag: Cecile Lijding, Robert Kapteijn
Creatie: Roland Tielman, Maarten Klep
Account: Niels van Campen
Productie: Chuck Studios
Regisseur: Joris Noordenbos
Geluid: Earforce
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing