Atag-campagne brengt ode aan koken

Atag-campagne brengt ode aan koken
  • Bureaus
  • 10 apr 2019 @ 11:01
  • 16142 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenCommercialsCampagnes

Atag lanceert voor het eerst in lange tijd weer een landelijke themacampagne. De campagne onderstreept de premium positionering en merkbelofte ‘We love te cook’ aan de hand van het brede inductie-assortiment.

Met de campagne deelt Atag de passie voor koken en kwaliteit met de volgens het merk grote groep van kookliefhebbers. ‘Wij houden van koken’ is dan ook de belofte die vanuit de beleving en het perspectief van drie enthousiaste thuiskoks wordt verteld.

Duurzaamheidsslag

Hierbij is de focus gericht op het inductie-assortiment. Behalve dat dit voor Atag een belangrijke productgroep is, speelt ook mee dat het bedrijf bewust bezig is met de duurzaamheidsslag die gemaakt wordt met de overgang van gas naar elektriciteit.

De campagne is het resultaat van een aangescherpte merkstrategie waarbij Atag zich als toegewijd kookmerk wil onderscheiden ten opzichte van concurrenten die naast keuken- ook huishoudelijke apparatuur verkopen. Voor dit doel zal Atag zich naast het dealernetwerk meer op de eindgebruikers gaan richten.

Werken met Westerlingen

De tv-commercial van 30 seconden vormt het hart van een campagne die ook via billboarding, online bannering, pre-rolling, social media en de eigen website verspreid wordt.

De merkstrategie en bijbehorende themacampagne zijn ontwikkeld door het Haagse communicatiebureau Westerlingen.

Credits

Opdrachtgever: Atag

Bureau: Westerlingen

Verantwoordelijk bij Atag: Cecile Lijding, Robert Kapteijn

Creatie: Roland Tielman, Maarten Klep

Account: Niels van Campen

Productie: Chuck Studios

Regisseur: Joris Noordenbos

Geluid: Earforce



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken