Bloem is sprekend gezicht van Diabetes Fonds

Bloem is sprekend gezicht van Diabetes Fonds
  • Bureaus
  • 25 apr 2019 @ 09:01
  • 13451 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnes

Diabetes Fonds laat in een nieuwe campagne het beklemmende kader zien waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Het sprekende gezicht van de campagne is het 13-jarige meisje Bloem.

Krijg je diabetes, dan verandert je leven drastisch. Dagelijks bloedprikken, bloedwaarden meten, insuline spuiten en eten. Nooit een dag rust. Dat is diabetes voor Bloem, die in de tv-spot te zien is. 

Bijna 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en elke tien minuten komt er iemand bij. Ondanks deze imponerende cijfers is er bij het grote publiek nog maar weinig bekend over de impact van de ziekte op het dagelijks leven. In opdracht van het Diabetes Fonds ontwikkelde Big Amsterdam een bewustzijnscampagne die Nederlanders een duidelijker associatie bij de ziekte moet geven.

Credits

Opdrachtgever: Diabetes Fonds | Bureau: Big Amsterdam (Ge Key, Karen Mönnich, Bas Jongerling en Cheriëtte Lagrouw) | Productie: First on Mars | Regisseur: Herman Poppelaars | Producer: Eline Verhoeven | Verantwoordelijk bij Diabetes Fonds: Eric Stellwag, Maartje Geusebroek, Cigdem Gökmen Yaka



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken