Dept en Blauw Gras zes keer genomineerd voor The Best Social Awards

Dept en Blauw Gras zes keer genomineerd voor The Best Social Awards
  • Bureaus
  • 30 apr 2019 @ 10:48
  • 14848 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InfluencermarketingCampagnesSocial mediaAward

Bol.com, Rijksoverheid, SIRE, Albert Heijn en NS zijn grote kanshebbers voor The Best Social Awards. Op 12 en 13 juni vindt de zesde editie van deze award-uitreiking plaats, met een uitsplitsing van zakelijke en publieke social content.

'Dit jaar zien we weer heel veel sterke merken tussen de genomineerden', zegt Diederik Broekhuizen, oprichter van The Best Social. 'Opvallend is het aantal nominaties voor de overheid. De posts zijn menselijk, herkenbaar en raken vaak een gevoelige of grappige snaar. De overheid heeft natuurlijk ook een enorme gunfactor, campagnes zoals die van SIRE en van de Rijksoverheid zijn soms meer likeable dan dat van een groot commercieel merk. Het is leuk om de balans tussen commerciële partijen en overheidsinstellingen terug te zien in de nominaties.'

Dept en Blauw Gras (beide zes keer), TBWA (vijf keer) en GoSpooky (vier keer) zijn dit jaar de bureaus met de meeste nominaties. Voor Blauw Gras is het de eerste keer dat ze de grote kanshebber zijn onder de bureaus. Dept prolongeert deze eer, nadat ze vorig jaar ook de meeste nominaties hadden.

Twee award-avonden

De awards zijn opgesplitst in twee dagen: business - de zakelijke variant van The Best Social Awards - en audience, waarbij het publiek stemt op zijn favorieten. Tijdens de business-uitreiking op 12 juni zijn er prijzen te winnen in categorieën als Beste Campagne, Beste Account en Beste Influencercampagne. Dit jaar zijn er drie nieuwe categorieën:  Beste Augmented Reality, Beste Post van het Jaar en Beste Positive Impact. Op 13 juni worden de prijzen uitgereikt voor de publiekscategorieën.
Dit jaar vindt de prijsuitreiking plaats in Casco te Amsterdam. De presentatie is in handen van Broekhuizen en contentmaker Lize Korpershoek.

The Best Social Awards - Business wordt dit jaar ondersteund door Coosto, Elevate, Snapchat, Boomerang Create, Wavemaker en PPCRN. Dit zijn alle nominaties voor The Best Social Awards 2019:

BESTE ACCOUNT
Bol.com
Efteling
Nederlandse Spoorwegen
Albert Heijn

BESTE AUGMENTED REALITY
RTMC Philips
Young Capital
Ziggo
Ministerie van Defensie

BESTE CAMPAGNE
Mc’Donalds Crew
IKEA
Anderzorg
Toto
SIRE
Staatsloterij

BESTE COPYWRITING
Hema
Bol.com
Rijksoverheid
PostNL
McDonalds

BESTE INFLUENCER-CAMPAGNE
Doritos
Ziggo
Magnum
Rijksoverheid
Albert Heijn

BESTE INHAKER
WNF
PostNL
Chocomel
Bol.com
Albert Heijn
Jumbo
T-Mobile

BESTE INNOVATIE
Staatsloterij (Kraak de Code)
Dutch FilmWorks
Nederlandse Spoorwegen
AccorHotels Groep
Staatsloterij (Wat kun jij doen met een miljoen?)

BESTE POST VAN HET JAAR
Bol.com
Rijksoverheid
Albert Heijn
KLM

BESTE STORY
Lowlands
Anderzorg
Lidl
NOS Stories
Nederlandse Spoorwegen

BESTE TALENT
Ruben Pijnenburg
Britt van de Haar
Jim Strolenberg

BESTE VIDEO
Prorail
Stivoro
Rijksoverheid
Samsung
Videoland
Bol.com

BESTE WEBCARE
Bol.com (2x)
Netflix
AT5
Albert Heijn

BESTE POSITIVE IMPACT
Hema
Calve
Daily Paper
Interpolis
Albert Heijn

The Best Social Awards is een initiatief van social-mediabedrijf The Best Social, dat behalve het platform zelf ook een studio en een jobboard is. The Best Social wil 'de plek waar we zo veel tijd doorbrengen - social media dus - mooier en beter te maken'.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken