Hertog Jan-campagne Hollandse Meesters in KB-collectie

Hertog Jan-campagne Hollandse Meesters in KB-collectie
  • Bureaus
  • 4 apr 2019 @ 16:54
  • 14684 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentMerkenCampagnes

‘De Anatomie van Smaak’, een uitgave behorend bij de campagne voor Hertog Jan Vatgerijpt is door de Koninklijke Bibliotheek opgenomen in de collectie van Nederlandse publicaties. Uitzonderlijk, want reclame-uitingen worden doorgaans niet geselecteerd.

De bijlage, met fotografie van Gemmy Woud-Binnendijk, is voortgekomen uit een samenwerking tussen The Valley en de Persgroep.

Voor de derde editie van Hertog Jan Vatgerijpt heeft 'Meesterbrouwer' Gerard van den Broek de Grand Prestige gerijpt op jenevervaten. Daarom is gekozen voor het campagne-thema ‘Hollandse Meesters.’ Dit is vertaald in een bewaarmagazine, als bijlage bij Trouw en de Volkskrant.

Rembrandt als eyecatcher

De eyecatcher is een bewerking van het beroemde schilderij ‘De Anatomische les’ van Rembrandt van Rijn. Vanwege deze inspiratiebron kreeg het magazine als onderwerp: ‘Wat is de Anatomie van Smaak?’. De Meester Distilleerders en Meesterbrouwer van Hertog Jan gingen samen naar het antwoord op zoek. Het resultaat is een educatief magazine met veel aandacht voor fotografie en ambacht.

Sheldon Bont, creative director van The Valley: 'De Anatomie van de Smaak is het resultaat van een geslaagde samenwerking tussen The Valley en de Persgroep. We hadden steeds hetzelfde doel voor ogen, dat van liefde voor het ambacht en kwaliteit. Geweldig dat dit nu erkend wordt door de Koninklijke Bibliotheek.'

Drieduizend bezoekers

De gerenommeerde destillateurs Hooghoudt, Rutte en Zuidam leverden respectievelijk Korenwijn-, Roggegenever- en Gerstemoutwijnvaten. De smaakverschillen zijn dit jaar subtieler van voorgaande jaren, met een mooi eigen accent per destilleerderij. Met een speciale Hooghoudt Jenever op basis van Grand Prestige gaat het smaakavontuur weer een stapje verder dan voorgaande jaren.

Mede als gevolg van de geslaagde uitgave kwamen er dit jaar twee keer zo veel mensen naar Arcen voor de lancering. Bijna drieduizend bierliefhebbers bezochten op zaterdag 16 en zondag 17 maart de brouwerij om als eerste de nieuwe Vatgerijpt-varianten te bemachtigen. De bieren zijn sinds vorige week, in gelimiteerde oplage, exclusief verkrijgbaar via hertogjan.nl.

Wat is Hertog Jan Vatgerijpt?

Hertog Jan Grand Prestige is het beste wat de bierbrouwer te bieden heeft. Een bier dat je kan laten rijpen, net als bij een goede wijn. Hoe langer je de fles bewaart, hoe verder de smaak zich ontwikkelt.

Dat bracht de brouwers op het idee om Grand Prestige ook op houten vaten te laten rijpen: Hertog Jan Vatgerijpt. Na een succesvol experiment in 2017 heeft de serie uit 2018 (geïnfuseerd met kruiden) er mede toe geleid dat Hertog Jan verkozen is tot Internationale Brouwerij van het Jaar bij het prestigieuze Meininger Festival.

Credits

Opdrachtgever: Hertog Jan

Bureau: The Valley

Verantwoordelijk bij Hertog Jan: Rianne Govers, Joost van de Sande, Sjors van Drie

Partners: Rutte, Hooghoudt en Zuidam

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken