McDonald's is tweets over vleeskwaliteit zat
- Bureaus
- 29 apr 2019 @ 10:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 29 apr 2019 @ 10:21
- Sjaak Hoogkamer
McDonald’s lanceert een campagne Meat Tweets om naar eigen zeggen ‘mispercepties over het gebruik van conserveringsmiddelen in de rundvleesburgers weg te nemen.’ Is dit de spreekwoordelijke slager die zijn eigen vlees keurt?
McDonald’s is de tweets over de kwaliteit van haar rundvlees beu. Regelmatig twitteren bezoekers van de hamburgerketen dat het vlees bol staat van de E-nummers en dat wordt betwijfeld of de burgers wel 100% rundvlees bevatten.
OSI vertelt
De campagne staat volgens Eunice Koekkoek, Manager Corporate Communicatie McDonald’s Nederland ‘voor de kwaliteit van haar producten en laat graag zien hoe producten gemaakt worden door transparant en eerlijk te communiceren.’ In de campagne Meat Tweets vertellen medewerkers van de rundvleesproducent OSI Food Solutions Europe hoe de rundvleesburgers gemaakt worden.
Koekkoek: ‘De rundvleesburgers die McDonald’s in Nederland aanbiedt, worden gemaakt door OSI Food Solutions Europe in Duitsland. De rundvleesburgers bestaan uit honderd procent puur rundvlees van de voorste delen en de flanken van een rund en daar wordt na het grillen in de restaurants alleen een beetje peper en zout aan toegevoegd. Ten onrechte verschijnen zo nu en dan posts op social media waarin wordt gesuggereerd dat er conserveringsmiddelen in de rundvleesburgers van McDonald’s zitten.’
Slager en eigen vlees?
In de Meat Tweets video’s worden medewerkers van OSI Food Solutions Europe in hun eigen omgeving volgens de hamburgerketen ‘onvoorbereid geconfronteerd’ met deze social mediaberichten. Ook laten de medewerkers het productieproces van de rundvleesburgers in de fabriek zien om te demonstreren hoe het echt zit.
Onvoorbereid? Lijkt ons tikje moeilijk te geloven. Dit lijkt heel erg op de slager die zijn eigen vlees keurt. Letterlijk. Koekkoek: ‘Mooi dat er dialoog ontstaat. We hebben niets te verbergen. Regelmatig geven we een kijkje in de keten en keuken. Open communiceren over de herkomst en kwaliteit van onze producten en het productieproces hoort daar ook bij. Conserveringsmiddelen zijn namelijk helemaal niet nodig. De pure rundvleesburgers worden direct diepgevroren tot -18 graden Celsius. Vervolgens transporteren we de rundvleesburgers diepgevroren naar Nederland, waar we ze in de restaurants grillen en serveren voor directe consumptie van onze gasten.’
Credits
Opdrachtgever: McDonald’s Nederland
Agency: TBWA \ NEBOKO
Regisseur: Tobias Corba
Productie: Bandit
Mediabureau: OMD
Communicatiebureau: Hill+Knowlton Strategies
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing