Nieuwe campagne Stella bouwt aan merkwaarde

Nieuwe campagne Stella bouwt aan merkwaarde
  • Bureaus
  • 4 apr 2019 @ 11:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Stella wil niet langer alleen op prijs het verschil maken en bouwt verder aan het merk. De fietsfabrikant doet veel meer dan alleen het verkopen van e-bikes. Een campagne van Selmore moet dat duidelijk maken.

Volgens Stella weten nog veel mensen niet dat de fietsenfabrikant alles zelf doet: van het ontwerpen en fabriceren van de elektrische fietsen tot de verkoop in eigen winkels. Maar ook levering, proefritten en service aan huis wordt in eigen beheer gedaan. ‘Met ons concept zijn we in acht jaar tijd uitgegroeid van kleine startup naar marktleider in Nederland. In die tijd hebben we vrijwel alleen maar actiecommunicatie gevoerd. Met deze campagne zetten we nu de volgende stap en willen we meer waarde toevoegen aan ons merk’, zegt Johan Makaske, Marketing en Communicatie Manager van Stella.

Kwaliteit en service

Wilco van de Kamp, medeoprichter van Stella vertelt: ‘De nieuwe campagne vormt het fundament voor een verdere uitbreiding in Europa. We laten zien dat er meer redenen zijn dan alleen een goede prijs om voor een e-bike van Stella te kiezen: het is de service, de kwaliteit en de manier van contact dat ons bedrijf zo bijzonder maakt. Daarnaast doet een Stella e-bike ook iets met de fietser. Je houdt tijd en energie over en haalt zo meer uit je dag.’

Make my day

Dit komt tot uiting in de nieuwe merkbelofte ‘Stella makes my day’. De bijbehorende campagne is gemaakt door Selmore Creative Agency. De campagne bestaat uit drie verhalen. In elke film staat een dag van een andere Stella gebruiker centraal. In de eerste film, genaamd ‘De eenzame dag’, zien we een jonge vrouw die op een mooie lentedag in haar eentje een fietstocht maakt. Als ze tijdens de rit allerlei verliefde stelletjes tegenkomt, vraagt ze zich steeds nadrukkelijker af waar die liefde van haar leven is gebleven. 

De film is gebaseerd op het gegeven dat in een gezin vaak de vrouw als eerste een e-bike aanschaft. De koppige man volgt steevast een aantal weken later. De reden daarvan zie je in de commercial.

De campagne is vanaf deze week live en te zien op TV, online, in print, outdoor en natuurlijk ook instore. De andere twee verhalen zullen later verschijnen.

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken