Skoda en Selmore breiden Zaterdaghulp uit

Skoda en Selmore breiden Zaterdaghulp uit
  • Bureaus
  • 9 apr 2019 @ 14:18
  • 14643 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesActivatieCommercials

Skoda sponsort al jaren de wielersport met materiaalwagens. Leuk voor wielerploegen, nu ook voor de consument: dit soort auto's wordt nu ook aangeboden via het Zaterdaghulp-platform van het automerk.

In 2018 introduceerde ŠKODA voor het eerst Zaterdaghulp. Een opvallende ŠKODA met piñata skin, confettikanon en feestelijke chauffeur schoot ouders te hulp op de verjaardag van hun kind. Dit was een enorm succes. Reden voor ŠKODA om het Zaterdaghulp platform verder uit te breiden, in dit geval met handige materiaalwagens.

Anja Froeling (managing director Selmore) “Met Zaterdaghulp wil ŠKODA verrassen en echt iets betekenen voor de consument. We vertellen niet alleen dat we de ideale auto’s hebben voor jouw drukke zaterdag, maar laten het ook ervaren. Met materiaalwagens creëren we bovendien een sterke link tussen de zaterdag en het sponsordomein wielrennen.”

De materiaalwagens zijn speciaal omgebouwde ŠKODA KODIAQ’s die nog completer zijn uitgerust dan normaal. Met een uitschuifbare workmate, handige tools en de nodige klusmaterialen. Afhankelijk van de klus wordt de inhoud aangepast. Bovendien krijg je er naast een goed gevulde ŠKODA KODIAQ een handig mannetje bij met twee rechterhanden die je komt helpen met behangen, verven, timmeren, snoeien en allerlei andere klussen.

Zaterdaghulp materiaalwagens zijn gratis en iedereen kan zich opgeven, ook als je geen ŠKODA-rijder bent. Ervaring vanuit de kinderfeestjes leert dat we daardoor een hele nieuwe groep mensen kennis kunnen laten maken met de ruime, veelzijdige modellen van ŠKODA. Zaterdaghulp is een servicepropositie, activatie en merkcampagne in één.

De nieuwe Zaterdaghulp wordt aangejaagd op tv, online en in social. In de films figureren een aantal bekende profwielrenners, waaronder Tom Dumoulin, Michael Matthews, Julia Soek en Susanne Andersen. Ook Joop Zoetemelk, voormalig profwielrenner en winnaar van de Tour de France, speelt een kleine rol.

Jakko Achterberg (creative partner Selmore) “Joop Zoetemelk heeft op z’n oude dag misschien niet zo veel meer aan een wielerwagen - ook al fietst hij nog steeds - maar deze materiaalwagen komt goed van pas, aangezien hij graag timmert. Een grappig feitje is dat Joop ook bleek te beschikken over de nodige timmerdiploma’s.”



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken