Unicef start campagne #VaccinesWork

Unicef start campagne #VaccinesWork
  • Bureaus
  • 20 apr 2019 @ 10:39
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijActivatieCampagnes

Unicef lanceert een wereldwijde campagne om de kracht en veiligheid van vaccinaties te onderstrepen. Ondersteund door de hashtag #VaccinesWork vecht de NGO tegen de afgenomen vaccinatiegraad.

In 2017 stierven naar schatting 1,5 miljoen kinderen aan ziektes die met een inenting voorkomen hadden kunnen worden. Dat komt soms doordat bevolkingsgroepen geen toegang tot vaccins hebben, maar ook door ouders die twijfelen over vaccinatie.

Unicef werkt voor de campagne, die duurt van 24 tot 30 april 2019, samen met onder meer de Bill & Melinda Gates Foundation en de World Health Organization (WHO). Voor elke keer dat een bericht met #VaccinesWork wordt geliket of gedeeld op social media doneert de stichting een dollar, tot een maximum van 1 miljoen dollar.

Gaat #VaccinesWork viral?

'We want the awareness that #VaccinesWork to go viral', zegt Robin Nandy, Chief of Immunization bij Unicef. 'Vaccines are safe, and they save lives. This campaign is an opportunity to show the world that social media can be a powerful force for change and provide parents with trustworthy information on vaccines.'

Violaine Mitchell, vaccinatie-directeur van de Bill & Melinda Gates Foundation: 'More children than ever before are being reached with vaccines today. We are delighted to work with Unicef and all the global and country partners around the world who are working tirelessly to ensure all children, especially those in the world’s poorest countries, can be protected from life-threatening infectious diseases.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken