Verkeersbureau SAT promoot Zuid-Afrika met opvallende taal

Verkeersbureau SAT promoot Zuid-Afrika met opvallende taal
  • Bureaus
  • 2 apr 2019 @ 14:00
  • 11890 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ReclameMarketing

Het Zuid-Afrikaans Verkeersbureau lanceert een digitale outdoor campagne om meer Nederlanders te attenderen op Zuid-Afrika als vakantieland. En dat doen het 'SAT' in hun eigen taal, het Zuid-Afrikaans.

Inzicht voor deze nieuwe campagne is het feit dat Nederlanders Zuid-Afrikaans een grappige taal vinden en er graag mee ‘spelen’. Dat is niet zo gek want het Nederlands is ooit de basis geweest voor het Zuid-Afrikaans. Zo is een giraf een ‘kameelperd’ en lekker eten een ‘peuselhappie’. En dat levert grappige en opvallende outdoor uitingen op.

De campagne is ontwikkeld door UM Studios, de creative unit van mediabureau UM. Strategie en media komen uiteraard van UM. Het doel van de campagne is om awareness te generen omtrent Zuid-Afrika als vakantieland. Gert-Jan Munk, creative director UM Studios: ‘Zuid-Afrika wordt gezien als geweldig land maar ook als heel ver weg waardoor het onbereikbaar voelt als vakantiebestemming voor veel mensen. Met deze campagne willen we laten zien dat we iets delen met Zuid-Afrika, zoals de taal. Strategische inzichten die onze mediacollega’s bij UM bloot hebben gelegd, laten zien dat wij Nederlanders graag spelen met de Zuid-Afrikaanse taal. En dat dit fenomeen het land figuurlijk dichterbij brengt.’

De campagne bestaat uit acht verschillende uitingen en is door heel Nederland te zien op digital outdoor schermen. Zowel video als parallax beeld wordt gebruikt om de uitingen extra impact te geven. De onderwerpen die aan bod komen zijn de drie belangrijkste pijlers die Zuid-Afrika als reisbestemming over het voetlicht wil brengen: ‘wildlife’, ‘beach & scenic beauty’ en ‘food & wine’.
(PvWK)

Credits:
Klant: SAT (South African Tourism): Belu Mabandla, Sthembile Zulu en Jacqueline van den Broek
Client service director: Maike Stockel
Media-strategie: Irene Ribot
Project manager: Fabian van den Ende
Creative director: Gert-Jan Munk
Concept (art/copy): Gert-Jan Munk en Valentine Valé
Design & productie: Yune
Mediabureaus: Ngage, Exterion, Blowup, Ledvertisers & Hillenaar 

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken