16 Nederlandse juryleden bij Cannes Lions 2019

16 Nederlandse juryleden bij Cannes Lions 2019
  • Bureaus
  • 20 mei 2019 @ 10:57
  • 12403 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Cannes

Het Cannes Lions Festival brengt dit jaar een recordaantal van zestien Nederlandse juryleden samen. Cannes Lions wordt in Nederland vertegenwoordigd door het Orange Lions-team, bestaande uit Kerrie Finch en Kyra Roest.

De jury bestaat dit jaar voor 48% uit vrouwen, dat was twee jaar geleden nog 40%. De Cannes Lions-jury bestaat uit professionals uit ruim vijftig landen van zowel netwerkbureaus als onafhankelijke bureaus, consultants, entertainmentbedrijven, innovatieve merken en techbedrijven. Naast de 27 bestaande Lions zijn er dit jaar twee nieuwe categorieën, namelijk 'creative strategy Lions' en 'entertainment Lions for sport'.

De zestien Nederlandse juryleden zijn:

Titanium: Wesley ter Haar, MediaMonks, Founder & COO

Creative eCommerce: Daniel Sytsma, Isobar, Chief Design Officer EMEA & Studio Kraftwerk, Executive Creative Director

Entertainment Lion For Music: Sander van Maarschalkerweerd, Sizzer, Founder & CEO

Entertainment: Thijs Bontje, N=5, Managing Creative Director

Creative Data: Ilina Scott, Google Zoo, Creative Strategist

Design: Kiki Hartmann, Kiki Hartmann Design, Designer

Film Craft: Sandrine Huijgen, Cloudfactory, Creative Partner

Social & Influencer: Anneli Rispens, DDB EMEA, Director Content & Social Media

Creative Strategy: Amanda Feve, Anomaly, Partner, Chief Strategy Officer

Mobile: Tijmen Mulder, Robot Kittens, co-Founder

PR: Yvonne van Bokhoven, LEWIS, EVP Europe

Print & Publishing: Hannah Smit, Wieden+Kennedy Amsterdam, Creative Director

Media (shortlist jury): Atva van Zanten, Mindshare, CEO

Film (shortlist jury): Simone Moessinger, 72andSunny, Creative Director

Brand Experience & Activation (shortlist jury): Erik Falke, TBWA Neboko, Creative Director

Direct (shortlist jury): Mischa Schreuder, Publicis Amsterdam, Creative Director

 

Finch laat weten: “The Netherlands consistently punches well above its weight on a global stage and the record number of jurors this year is testament to that. It’s an added win that we’re represented on the inaugural jury for the new Creative Strategy Lions. It’s also important to note that Cannes Lions is committed to improving diversity and gender balance across its juries. I’m therefore especially proud to announce we have more women than men representing our creative community at the Festival this year.'

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken