Apple is Marketer of the Year

Apple is Marketer of the Year
  • Bureaus
  • 22 mei 2019 @ 15:36
  • 17180 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsCannes

Cannes Lions benoemt Apple Inc. tot Creative Marketer of the Year 2019. De jury prijst het merk vanwege zijn duurzaamheid en creativiteit.

Apple Inc. won in 2018 de Entertainment Lion for Music Grand Prix voor Welcome Home, een commercial geregisseerd door Spike Jonze voor Apple Home. Het merk won in dat jaar ook de Brand Experience & Activation Lion Grand Prix en een Titanium Lion voor 'Today at Apple'.

En dit jaar dus de prijs van Marketer of the Year. Simon Cook, managing director van Cannes Lions, laat weten: 'Apple Inc. is highly deserving of the Creative Marketer of the Year award. The company's marketing and communications consistently showcases creative excellence. Apple Inc. has created a culture that drives marketing strategies that ensure that its customers are true ambassadors for Apple brands.'

Tor Myhren, vice president of marketing and communications van Apple Inc, voegt daaraan toe: 'We are humbled to receive this prestigious award. Apple has always believed creative, passionate people can change the world for the better. We make tools for those people, and we make marketing for those people.'

The Creative Marketer of the Year-prijs bestaat sinds 1992. Eerder wonnen merken als Google (vorig jaar), Burger King, Heineken en McDonald's.

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken