Coopr en Denise Cremers starten Umlaut

Coopr en Denise Cremers starten Umlaut
  • Bureaus
  • 1 mei 2019 @ 09:36
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentStrategieCommunicatiePersonalia

Denise Cremers start samen met Coopr een nieuw bedrijf: Umlaut. Ze vormt zelf de directie van het bedrijf. Umlaut biedt twee oplossingen: Umlaut In-house Pro's en Umlaut Collective.

Umlaut In-house pro's richt zich op het tijdelijk koppelen van senior marcom- en pr-professionals aan klanten, waarbij de focus ligt op verandering, versterking en verbinding. De toegevoegde waarde van Umlaut zit voor merken en organisaties in de regiefunctie en het tijdelijk accelereren van de marcom-activiteiten. Umlaut werkt daarom maximaal zes maanden achter elkaar voor dezelfde klant.

'Het doel is om klanten op het juiste spoor zetten met frisse energie en nieuwe inzichten', zegt Cremers. 'Door onze selectieve pool aan ervaren professionals zo goed mogelijk te matchen en de samenwerking te begeleiden, biedt Umlaut toegevoegde waarde.'

Schaarse professionals

Umlaut richt zich op de senior professional die bewust gekozen heeft voor zelfstandigheid, maar ook de behoefte heeft om deel uit te maken van iets groters en kennis én inspiratie te delen met peers op het gebied van marketingcommunicatie en pr. Dit varieert van heel praktisch: een strategie reviewen of met elkaar een training organiseren, tot een opdracht bij iemand neerleggen en die samen tot een goed einde brengen.

Het netwerk is niet voor iedereen toegankelijk: alleen tien jaar ervaring in de branche is geen voorwaarde op zich. Jos Govaart, eigenaar van Coopr: 'Professionals die over de grens van hun eigen deelvakgebied heen kunnen kijken zijn schaars en waardevol. Wij zoeken voor ons netwerk naar mensen die dit kunnen én ook weten hoe zij de executie van campagnes kunnen aansturen.'

Umlaut Collective

Naast senior marcom-professionals heeft Umlaut een selectieve pool aan zelfstandige creatieven en kleinere bureaus. 'Campagne-uitingen, social content of events zijn mogelijkheden om als merk je verhaal te vertellen', zegt Cremers. 'Dat heeft alles met inhoud te maken, maar ook met het samenstellen van de juiste mensen in de executie. Umlaut begrijpt beiden. De lead nemen in dit proces is waar veel klanten behoefte aan hebben. Umlaut Creative Network is flexibel en kan content gerelateerde vragen zelfstandig oppakken.'

Govaart: 'We zien dat klanten worstelen met de regiefunctie als het gaat om de integratie van campagnes. De ene klant kan en wil zelf de regie houden, de andere klant kiest voor een one-shop office. Er zijn, merken wij, ook steeds meer klanten die op zoek zijn naar een alternatief. Een alternatief dat de regie uit handen neemt, zonder vast te zitten aan constructies die grote bureauketens met zich meebrengen. Klanten die willen weten met wíe ze zaken doen en volledig op de kwaliteit van specifieke professionals willen vertrouwen. Ik geloof dat Umlaut een antwoord is op dit soort vraagstukken.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken