Crystal Clear: vrouw, vertrouw op je smaak

Crystal Clear: vrouw, vertrouw op je smaak
  • Bureaus
  • 21 mei 2019 @ 10:04
  • 13809 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingCampagnes

Frisdrankmerk Crystal Clear lanceert een nieuwe merkcampagne genaamd 'Vertrouw op jouw smaak'. In de campagne worden vrouwen aangemoedigd te vertrouwen op hun eigen smaak en daar moeten de vijftien smaken van het merk op aansluiten.

De campagne wordt uitgerold op TV, online en de winkelvloer en is ontwikkeld door Boomerang Agency. VBAT tekende voor het verpakkingsdesign. In de TVC zien we verschillende vrouwen die ieder op hun smaak vertrouwen. 'Of het nu om lekker meezingen in de auto, een uitgesproken kledingstijl of om een ideale avond gaat.' Hoewel het merk zich met deze campagne primair op vrouwen richt, is 40% van de drinkers een man.

Nalini Bhagwandin, brand manager bij Crystal Clear, laat weten: 'We willen above-the-line ('Vertrouw op jouw Smaak') de nadruk leggen op het emotionele aspect van het merk en below-the-line (‘Vol van Smaak en toch maar één calorie') juist meer op de functionele aspecten. Dit is voor veel consumenten een belangrijke en herkenbare driver om ons merk te kopen. Veel consumenten associëren een frisdrank met weinig calorieën namelijk niet altijd met een goede smaak.'

Crystal Clear werd in 2000 van Hero gekocht door Vrumona en is naar eigen zeggen in twintig jaar tijd verzesvoudigd in volume en omzet. Inmiddels kent het merk vijftien smaken en 24 verpakkingen. 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken