Hans Anders lanceert merkcampagne en claimt 'challengerol'

Hans Anders lanceert merkcampagne en claimt 'challengerol'
  • Bureaus
  • 6 mei 2019 @ 14:01
  • 12529 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Opticien Hans Anders lanceert in samenwerking met reclamebureau N=5 een nieuwe merkcampagne met actrice Plien van Bennekom in de hoofdrol.

Hans Anders wil hiermee zijn challengerol in de optiek- en audicienmarkt claimen. Met de campagne genaamd 'Dat maakt Hans Anders' positioneert het merk zich naar eigen zeggen als 'dé value-for-money-speler'.

Telfort of Ikea

Marc Oosterhout, managing strategy director bij N=5, laat weten: 'Mensen kennen Hans Anders al sinds de jaren '80 van de lage prijs, maar het is de combinatie van goede producten, goede service en lage prijs die het merk onderscheidt van andere opticiens en audiciens. Hans Anders is eigenlijk de Telfort of Ikea van opticienland. Dat maakt Hans Anders.'

Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speel de hoofdrol in de nieuwe campagne. In de eerste tv-commercial zien we haar in de rol van Loes voor zichzelf kiezen en naar Hans Anders gaan. Daar krijgt ze niet alleen die aandacht die ze verdient, maar óók een mooie bril voor een scherpe prijs.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken