McDonald's lanceert clubavond voor minderjarigen

McDonald's lanceert clubavond voor minderjarigen
  • Bureaus
  • 14 mei 2019 @ 11:36
  • 16797 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementCampagnesActivatie

McDonald’s komt met iets nieuws: Club McDonald's. Samen met reclamebureau TBWA\Neboko is een clubavond ontwikkeld in een eigen restaurant, speciaal voor jongeren van 16 en 17 jaar.

'Uitgaan is lastig als je jonger bent dan 18. Je komt geen club binnen', vertelt Annemarie Swijtink, director marketing van McDonald’s Nederland. 'Maar er is een plek waar 16- en 17-jarigen altijd welkom zijn: in onze restaurants. Deze groep jongeren komt al vaak in de avonduren bij ons, om samen met vrienden een leuke tijd te hebben. McDonald’s wil deze jongeren een supertoffe avond uit bezorgen. Daarom maken we eenmalig een uitzondering en toveren we voor één avond een restaurant om tot een échte club.'

Een unieke setting dus met bekende DJ’s en natuurlijk de lekkerste McDonald’s bites & drinks. Voor deze bijzondere happening werkt McDonald’s samen met Spinnin’ Records, specialist in de dance-, house- en trancemuziek.

Inhaken op jongerencultuur

'McDonald’s ademt in al haar communicatie Always open for Good Times. Club McDonald’s biedt dat ook', zegt Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko. 'McDonald’s gunt iedereen Good Times. Juist ook tieners: in jongerencultuur staan zowel muziek als McDonald’s synoniem voor het spontane plezier dat zij zoeken.'

Op vrijdagavond 7 juni opent Club McDonald’s zijn deuren exclusief voor circa driehonderd jongeren van 16 en 17 jaar. Vanaf vandaag kunnen ze zich via de McDonald’s-app aanmelden om kans te maken op tickets.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken