Rode Kruis lanceert campagne Moede(r)loos

Rode Kruis lanceert campagne Moede(r)loos
  • Bureaus
  • 7 mei 2019 @ 10:00
  • 11623 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FondsenwervingCampagnes

In opdracht van het Nederlandse Rode Kruis heeft Wim Creative Agency de internationale hulpcampagne 'Moede(r)loos' ontwikkeld. De campagne zet zich in voor zwangere vrouwen in noodsituaties.

Elke twee uur sterft in Mali een moeder door complicaties tijdens de zwangerschap of bij de bevalling. Een infectie, bloeding of zwangerschapsvergiftiging is daar levensgevaarlijk. Terwijl deze eenvoudig te voorkomen zijn. Het Rode Kruis helpt vrouwen in crisisgebieden wereldwijd met voedsel, medische zorg en voorlichting.

Urgentie

Margo van Stiphout, art director bij Wim Creative Agency, laat weten: 'Het perspectief van een bestaan zonder moeder is in crisisgebieden vaak extra ernstig, wat de urgentie voedt om hiervoor in actie te komen. Het wegvallen van een moeder leidt tot een uitzichtloos bestaan waar je als kind op jezelf en op je broertjes of zusjes bent aangewezen. Een bestaan zonder moeder is daar om moedeloos van te worden - oftewel moede(r)loos.'

De radiospot voor deze campagne is ingesproken door Rode Kruis-ambassadrice Irene Moors en vanaf 6 mei te horen op diverse radiozenders. De campagne wordt verder ondersteunt door een nationale uitrol in print en online.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken