Wehkamp scoort met muziek uit tv-spot
- Bureaus
- 8 mei 2019 @ 10:24
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekMerkenCampagnesCommercials
- 8 mei 2019 @ 10:24
- Jeroen Mirck
De nieuwe merkstrategie van Wehkamp scoort ook muzikaal. Er is zo veel vraag naar het liedje uit de commercial, dat de webwinkel de cover van Billy Joel’s ‘She’s always a woman’, heeft uitgebracht. Het nummer wordt gezongen door meerdere vrouwen, als ode aan alle vrouwen.
In maart lanceerde Wehkamp een nieuwe merkstrategie met bijpassende tv-commercial. In de campagne staan vrouwen in alle fases van hun leven centraal. Met het concept ‘Het beste in jou. Laat maar komen’ roept Wehkamp vrouwen op om altijd het beste uit zichzelf te halen.
De campagne én het nummer zijn een ode aan de kracht en vastberadenheid van het vrouw-zijn in elk stadium van haar bestaan; puber, verleidster, moeder, survivor, powervrouw, oma en alles ertussenin. Ter ondersteuning van de commercial creëerde muziek agency Sizzer in samenwerking met elf getalenteerde vrouwelijke artiesten een emotionele, inspirerende versie van de klassieker van Billy Joel.
Wehkamp laat weten dat er sindsdien dermate veel vraag was naar het nummer, dat de online shop besloot er een complet track van te maken en die uit te brengen. Onder de bandnaam ‘Nous’ verenigen de elf zangeressen zich, te weten Maxine, Els Brink, Manna Horsting, Brigit Lanfermeijer, Sarah-Jane, Leslie Jost, Tessa Rose Jackson, Josephine van Schaik, Belle Doron, Luna Morgenstern en Vicky.
Het nummer is nu te downloaden of te luisteren via Fanlink.nl.
Credits
Opdrachtgever: Wehkamp
Verantwoordelijk klant: Joost van Hilten, Carolien de Rooi, Hilda Hiemstra, Damla Kartal, Carole Voigt
Creatie: Achtung McGarryBowen & Wehkamp
Concept: Mark Muller, Kika Douglas, Sam Souen, Hilda Hiemstra
Strategie: Nine de Knecht, Boris Nihom
Account: Lieke de Klein, Annabelle Klop
Agency Producer: Nikki Haighton, Souraya El-Far
Design & Identity: Christian Mezofi (Director), Miles Sale
Muziek door: Sizzer | Lead Music Producer: Luna Morgenstern | Music Supervisor: Dolf Bekker | Music Strategy: Jo Sandow | Head of Production: Seppl Kretz | Music Licensing: Tom Driessen | Executive Producer: Michiel Marsman
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing