Branding A Better World en Oceana vragen aandacht voor Noordzee

Branding A Better World en Oceana vragen aandacht voor Noordzee
  • Bureaus
  • 21 jun 2019 @ 08:28
  • 15049 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesMVOPromotiePR

Oceana, de grootste internationale belangenorganisatie die zich uitsluitend richt op oceaanbescherming, en Branding A Better World werkten samen aan een PR- en communicatiecampagne met als doel aandacht te geven aan de schoonheid van de Noordzee.

De campagne draait ook om de twee expedities die Oceana in 2016 en 2017 uitvoerde op 'onze' zee. Tijdens een foto-expositie op het Museumplein waren prachtige onderwaterbeelden beelden van de expedities te bewonderen. De campagne laat Nederlanders zien dat de Noordzee vol kleur, leven en biodiversiteit is. 'En daar moeten we goed voor zorgen', aldus Oceana.

Miljoenen Nederlanders bereikt

Branding A Better World organiseerde een persopening van de foto-expo waarbij Ricardo Aguilar van Oceana nadere toelichting gaf bij de foto’s. Daarbij werd free publicity gegenereerd in onder meer de Telegraaf en Het Parool. Op social media werden de beelden gedeeld door onder meer RTL Nieuws, Whocares, National Geographic, Victoria Koblenko en kitesurfer Ruben Lenten. Bureau en klant claimen een totaal (niet uniek) bereik van 9,7 miljoen Nederlanders en een advertentiewaarde van ruim 100.000 euro.

Elif Algu, creatief merkstrateeg en oprichter van Branding A Better World: 'Met deze PR- en communicatiecampagne laten we Nederlanders de onontdekte schatten in onze Noordzee zien. We genereerden aandacht voor onze Noordzee rond Wereldoceanendag op 8 juni, doordat zowel reguliere media als op scoial media aandacht werd besteed aan de prachtige beelden in de Noordzee en de expedities van Oceana. Op deze manier dragen wij ons steentje bij en hopen we dat meer gebieden in de Noordzee beschermt worden.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken