Branding A Better World en Oceana vragen aandacht voor Noordzee
- 21 jun 2019 @ 08:28
- Jeroen Mirck
Oceana, de grootste internationale belangenorganisatie die zich uitsluitend richt op oceaanbescherming, en Branding A Better World werkten samen aan een PR- en communicatiecampagne met als doel aandacht te geven aan de schoonheid van de Noordzee.
De campagne draait ook om de twee expedities die Oceana in 2016 en 2017 uitvoerde op 'onze' zee. Tijdens een foto-expositie op het Museumplein waren prachtige onderwaterbeelden beelden van de expedities te bewonderen. De campagne laat Nederlanders zien dat de Noordzee vol kleur, leven en biodiversiteit is. 'En daar moeten we goed voor zorgen', aldus Oceana.
Miljoenen Nederlanders bereikt
Branding A Better World organiseerde een persopening van de foto-expo waarbij Ricardo Aguilar van Oceana nadere toelichting gaf bij de foto’s. Daarbij werd free publicity gegenereerd in onder meer de Telegraaf en Het Parool. Op social media werden de beelden gedeeld door onder meer RTL Nieuws, Whocares, National Geographic, Victoria Koblenko en kitesurfer Ruben Lenten. Bureau en klant claimen een totaal (niet uniek) bereik van 9,7 miljoen Nederlanders en een advertentiewaarde van ruim 100.000 euro.
Elif Algu, creatief merkstrateeg en oprichter van Branding A Better World: 'Met deze PR- en communicatiecampagne laten we Nederlanders de onontdekte schatten in onze Noordzee zien. We genereerden aandacht voor onze Noordzee rond Wereldoceanendag op 8 juni, doordat zowel reguliere media als op scoial media aandacht werd besteed aan de prachtige beelden in de Noordzee en de expedities van Oceana. Op deze manier dragen wij ons steentje bij en hopen we dat meer gebieden in de Noordzee beschermt worden.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- expositie
- Noordzee
- Branding A Better World
- rijkdom
- aandacht
- zien
- campagne
- Museumplein
- Oceana
- ik sea
- foto's
- bewustwording
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing