DFFRNT Media vernieuwt campagne Zwitserleven

DFFRNT Media vernieuwt campagne Zwitserleven
  • Bureaus
  • 25 jun 2019 @ 12:25
  • 10568 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

Zwitserleven lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne. Met opnieuw Chris Zegers en het befaamde 'Zwitserleven-gevoel’, maar ook met een nieuw bureau: DFFRNT Media. Toch blijft het Rotterdamse reclamebureau ARA gewoon lead-agency.

In de campagne vertelt Zwitserleven-boegbeeld Chris Zegers over zijn persoonlijke Zwitserleven Gevoel. Dat zit bij hem vooral in de kleine momenten in het leven. Het gevoel van vrijheid. Helemaal in het nu zijn. En onbevangen kunnen genieten van elke dag. Met de campagne wil Zwitserleven mensen inspireren om zelf de regie te nemen over hun inkomen voor later.

Het Zwitserleven Gevoel

Iedereen kent tegenwoordig het Zwitserleven Gevoel. Het onbezorgde gevoel dat je jouw inkomen voor later goed hebt geregeld. In 1985 werd het Zwitserleven Gevoel gelanceerd. En met succes, want inmiddels staat de uitdrukking in de Dikke Van Dale en is het Zwitserleven Gevoel onderdeel van de Nederlandse cultuur geworden. Met de nieuwe campagne verschuift Zwitserleven het accent naar 'Mijn Zwitserleven Gevoel'. En roept het Nederlanders op om zelf de regie te nemen en in actie te komen voor een eigen financieel onbezorgde toekomst.

Jeroen de Graaf, directeur Merk & Communicatie van VIVAT: 'In een wereld die steeds verder individualiseert, waarin niet iedereen meer dezelfde dromen nastreeft en toekomstperspectieven onder druk staan, hebben we allemaal onze eigen, persoonlijke toekomstidealen. Het streven naar ‘Quality of Life’ blijft bestaan, maar betekent voor iedereen iets anders. Wij willen het bewustzijn, over het inkomen voor later, naar het gesprek van nu brengen. Daarom lanceren wij de campagne ‘Mijn Zwitserleven Gevoel’. Hiermee willen wij heel Nederland activeren om na te denken over zijn of haar inkomen voor later. Want als je er nu over nadenkt en in actie komt, hoef je je daar in de toekomst geen zorgen over te maken.'

Van inzicht naar actie   

Zwitserleven vindt het belangrijk dat mensen zich zo goed mogelijk voorbereiden op het inkomen voor later. Dit wordt ook steeds belangrijker. Inzicht in de eigen toekomstige financiële situatie is hierbij essentieel. Daarom lanceerde Zwitserleven eerder dit jaar de persoonlijke, online omgeving MijnZwitserleven. MijnZwitserleven is een persoonlijke online omgeving die deelnemers met een pensioenregeling bij Zwitserleven een beter en completer inzicht geeft in de eigen pensioenopbouw, dat van de eventuele partner en de verwachte toekomstige uitgaven (gebaseerd op richtlijnen van het Nibud). Daarnaast biedt de online omgeving de mogelijkheid om eventuele tekorten, bij voorkeur samen met een adviseur, aan te vullen.

De campagne gaat op 23 juni van start met een tv-commercial over het persoonlijke Zwitserleven-gevoel van Chris Zegers. Maar ook via online en social media gaat de dienstverlener het grote publiek oproepen om na te denken over ‘Mijn Zwitserleven Gevoel’. Om zo Nederlanders bewust te maken van hun financiële toekomst.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken