L'eau ontwikkelt campagne #mamavragen voor Kinderfonds Mamas
- Bureaus
- 26 jun 2019 @ 13:11
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOMaatschappijCommercialsCampagnes
- 26 jun 2019 @ 13:11
- Jeroen Mirck
Deze week start de nieuwe campagne van Kinderfonds Mamas waarmee de stichting aandacht wil vragen voor lokale vrouwen (liefkozend ‘Mamas’ genoemd) in Zuid-Afrika die opstaan voor kinderen in ernstige armoede. L'eau ontwikkelde hiervoor een concept waarin #mamavragen centraal staan.
Kinderfonds Mamas vraagt aandacht voor de drie miljoen meest kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika die geen antwoord krijgen op hun vragen, en hoe deze vragen afwijken van de vragen in Nederland. Nederlandse kinderen vragen om een kus op de knie, om een snoepje voor het eten of om hulp bij het huiswerk. Deze drie miljoen meest kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika hebben geen eten, geen bed, geen schooluniform, geen medische zorg. En vaak hebben deze kinderen ook geen ouders om op terug te vallen.
Gelukkig zijn er de 2.000 lokale Mamas, die 50.000 kinderen antwoorden geven op alle vragen die gesteld worden. De Mamas geven kinderen dagelijks eten, scholing, medische zorg en liefdevolle aandacht. Samen vormen zij een Beweging van Hoop die Zuid-Afrika van onderaf verandert.
Honderd vragen per dag
Ter gelegenheid van de nieuwe campagne is ook onderzoek gedaan onder 400 Nederlandse moeders met kinderen tot 17 jaar. Daaruit blijkt dat één op de drie kinderen zijn/haar moeder minstens honderd vragen per dag stelt. Met uitschieters naar 200 vragen. Wat eten we? horen Nederlandse moeders op een dag het vaakst. Naast alledaagse vragen over wat en wanneer er gegeten gaat worden (70%), gaan de vragen over hoe iets werkt & waarom (55%) en over nieuwe kleding of het kwijt zijn van kleding (33%).
Kinderfonds Mamas is een groeiende beweging van sterke, indrukwekkende lokale vrouwen (de ‘Mamas’) in Zuid-Afrika die opstaan voor kinderen in ernstige armoede. Het fonds is twintig jaar geleden opgericht op persoonlijk verzoek van Nelson Mandela, die ervan droomde dat geen enkel kind meer in ernstige armoede hoeft op te groeien.
Credits
Opdrachtgever: Kinderfonds Mamas
Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Saskia van Wijngaarden, Paola Verouden, Tijs Roozen
Bureau: l’eau
Account: Arend-Jan Boss, Saskia Laverman
Strategie & Concept: Marieke Alberts & Emory Hoffman
RTV: Saskia Laverman
Regie: Martin Dijkstra
Edit: Christian Kalse
Fotografie: Martin Dijkstra
Geluid: Wim Vonk Asound-Idea
Muziek: Wim Vonk
PR: Lindblom
Mediabureau: Zigt
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing