Lexus en Talpa Network creëren Urban Art Tour

Lexus en Talpa Network creëren Urban Art Tour
  • Bureaus
  • 17 jun 2019 @ 11:00
  • 6588 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

De Urban Art Tour maakt gebruik van real time gps-navigatie om de audio te matchen met de locatie van kunstwerken. De tour wordt gelanceerd vanwege de introductie van de Lexus UX en zorgt ervoor dat er anders wordt gekeken naar uitgesproken designs.

Tijdens de Urban Art Tour ligt de nadruk op vakmanschap en innovatie. De proefrit passeert acht kunstwerken waaraan men soms achteloos voorbij rijdt. De audiotour vertelt wie de maker is en wat de aanleiding was. De bestuurder wordt meegenomen in de geheimen achter de creatie. De technologie weet precies waar bestuurders rijden en begeleidt hen van creatie naar creatie. Zo worden geluidsfragmenten alleen afgespeeld wanneer het kunstwerk in zicht is en weet het systeem zelfs wanneer er wordt afgeremd.

Introductie Lexus UX met tribuut aan kunst en innovatie

Alexandra de Vries, Campagne Manager & Retail Marketeer van Lexus, over de Urban Art Tour: ‘Wij zijn trots op het feit dat de Lexus UX niet oogt zoals iedere andere auto. En wij weten: bij een opvallende auto horen opvallende diensten. Onze visie is om het meest vooruitstrevende premium automerk te zijn, dat maakt deze proefrit Lexus-waardig.’

Arthur Herpel, VP van Talpa Network Creative: ‘Opvallen is één van de belangrijkste elementen in de marketing- en communicatiebranche. Maar dan wel in combinatie met relevantie, anders is er geen match met het merk of met de doelgroep. De Urban Art Tour is in onze ogen een schoolvoorbeeld van innovatieve en tegelijkertijd relevante communicatie.’

 

Credits

In opdracht van Lexus (Alexandra de Vries, Stephanie Ruitenbeek). Bedacht door Talpa Network Creative (Marcel Haasdijk, Wouter van der Pauw, Auke van Rossum, Rogier Tolen, Juliette Tiggelman, Arthur Herpel, Linda Metman). Digitale productie door Superhero Cheesecake.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken