Nederland in vizier voor Digital Craft -, Entertainment - en 'Glass'-Leeuwen

Nederland in vizier voor Digital Craft -,  Entertainment - en 'Glass'-Leeuwen
  • Bureaus
  • 17 jun 2019 @ 11:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementCampagnesCannes

Tussenstand: verschillende Nederlandse reclamebureaus zijn genomineerd in Digital Craft, Entertainment, Entertainment for Music, Entertainment for Sports en Glass secties op het festival van creativiteit te Cannes. Wie verder kijkt dan alleen naar Nederlandse reclamebureaus, ziet nog meer winnaars, zoals productiebureaus en natuurlijk marketeers die merken vanuit Nederland aansturen.

De Nederlandse vermeldingen per sectie:

Digital Craft
* 3x: Snelweg Sprookjes van Volkswagen – Achtung! Mcgarrybowen Amsterdam en Kraftwerk (Isobar)
* Adidas Speedfactory – 6 City Activation – Adidas – Adidas Amsterdam/RESN

Entertainment
* 2x: Rembrandt Tutorials – ING – J. Walter Thompson Amsterdam
* Snelweg Sprookjes van Volkswagen –Achtung! Mcgarrybowen en Kraftwerk (Isobar)

Entertainment for Music
* 2x Pharos AR by Childish Gambino – Childish Gambino – Google San Francisco/MediaMonks/Unity Technologies San Francisco
* The best in you – Wehkamp - Achtung! Mcgarrybowen Amsterdam

Entertainment for Sports
* 2x Awaken the phantom – film – Nike Football – Wieden + Kennedy Amsterdam
* Run for the oceans -Adidas – TBWA\Neboko

Glass Lions
* Just do it – Caster Semenya – Nike South Africa – Wieden + Kennedy Amsterdam

Nederland behaalde geen nominaties in de secties Industry Craft Lions, Innovation en Titanium shortlist. Lees hier de eerste shortlists uit Cannes 2019, waar Nederland acht keer op staat. Daaronder ook een korte video-toelichting voor marketeers die graag weten wat die Cannes Lions nu eigenlijk zijn
(PvWK)

* Lees hier: What's new for the 2019 Cannes Lions Awards


Wie Cannes Lions graag digitaal volgt en zelf iets goedkoper maar zeer inhoudelijk inspiratie wil opdoen in Nederland, kan het nieuws hier volgen en aanstaande donderdag gewoon ook naar de Nima Marketing Day NMD19 gaan, een initiatief van MarketingTribune en Nima. En lekker dicht bij huis. Klik hier voor laatste kaarten.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken