Nederland in vizier voor Digital Craft -, Entertainment - en 'Glass'-Leeuwen
- Bureaus
- 17 jun 2019 @ 11:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementCampagnesCannes
- 17 jun 2019 @ 11:08
- Peter van Woensel Kooy
Tussenstand: verschillende Nederlandse reclamebureaus zijn genomineerd in Digital Craft, Entertainment, Entertainment for Music, Entertainment for Sports en Glass secties op het festival van creativiteit te Cannes. Wie verder kijkt dan alleen naar Nederlandse reclamebureaus, ziet nog meer winnaars, zoals productiebureaus en natuurlijk marketeers die merken vanuit Nederland aansturen.
De Nederlandse vermeldingen per sectie:
Digital Craft
* 3x: Snelweg Sprookjes van Volkswagen – Achtung! Mcgarrybowen Amsterdam en Kraftwerk (Isobar)
* Adidas Speedfactory – 6 City Activation – Adidas – Adidas Amsterdam/RESN
Entertainment
* 2x: Rembrandt Tutorials – ING – J. Walter Thompson Amsterdam
* Snelweg Sprookjes van Volkswagen –Achtung! Mcgarrybowen en Kraftwerk (Isobar)
Entertainment for Music
* 2x Pharos AR by Childish Gambino – Childish Gambino – Google San Francisco/MediaMonks/Unity Technologies San Francisco
* The best in you – Wehkamp - Achtung! Mcgarrybowen Amsterdam
Entertainment for Sports
* 2x Awaken the phantom – film – Nike Football – Wieden + Kennedy Amsterdam
* Run for the oceans -Adidas – TBWA\Neboko
Glass Lions
* Just do it – Caster Semenya – Nike South Africa – Wieden + Kennedy Amsterdam
Nederland behaalde geen nominaties in de secties Industry Craft Lions, Innovation en Titanium shortlist. Lees hier de eerste shortlists uit Cannes 2019, waar Nederland acht keer op staat. Daaronder ook een korte video-toelichting voor marketeers die graag weten wat die Cannes Lions nu eigenlijk zijn
(PvWK)
* Lees hier: What's new for the 2019 Cannes Lions Awards
Wie Cannes Lions graag digitaal volgt en zelf iets goedkoper maar zeer inhoudelijk inspiratie wil opdoen in Nederland, kan het nieuws hier volgen en aanstaande donderdag gewoon ook naar de Nima Marketing Day NMD19 gaan, een initiatief van MarketingTribune en Nima. En lekker dicht bij huis. Klik hier voor laatste kaarten.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- reclame
- Cannes
- Leeuw
- genomineerd
- prijs
- cmo
- secties
- Cannes Lions
- creativiteit
- Digital Craft
- festival
- merken
- Entertainment for Sports
- Entertainment
- Entertainment for Music
- Glass
- bureaus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing