Nieuwe campagne Rabobank richt zich op MKB

Nieuwe campagne Rabobank richt zich op MKB
  • Bureaus
  • 4 jun 2019 @ 10:58
  • 11127 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

De Rabobank-campagne van 180 Kingsday laat 42 ondernemers aan het woord met inspirerende verhalen over vernieuwing. Met de campagneregel Ondernemen = Vernieuwen wil Rabo duidelijk maken dat vernieuwen vanzelfsprekend is voor ondernemers.

Want wie vernieuwt, blijft groeien. Dat kan op veel manieren en vooral stap voor stap. Iedere ondernemer is volgens Rabo uniek en omdat ze in bepaalde opzichten ook op elkaar lijken, luisteren ze graag naar andere ondernemers die tegen dezelfde uitdagingen aanlopen.

Rabo-campagne met ondernemers laat vernieuwing MKB zien

Daarom ontwikkelde 180 Kingsday 42 korte video’s waarin ondernemers uit verschillende bedrijfstakken laten zien hoe zij nu al succesvol vernieuwen. Dit diverse arsenaal aan inspirerende verhalen wordt op de website van Rabobank vertoond en tevens gericht ingezet als traffic driver in online en social media. De uitnodiging om de 42 verhalen te bekijken wordt tegelijkertijd in een enthousiasmerende tv-commercial en een serie radiocommercials kracht bijgezet met voorbeelden van vernieuwing.

Bart Klomp, directeur Marketing Zakelijke Markt Rabobank: ‘We zien dat ondernemers die nu al structureel vernieuwen, een grotere productiviteitsgroei hebben omdat ze blijven inspelen op veranderende marktomstandigheden en behoeften van klanten. En het is nog leuk om te doen ook.’

Rabobank vernieuwt mee

Ondernemers staan er niet alleen voor, Rabobank biedt concrete oplossingen, waaronder vernieuwende financieringsvormen en Rabo Werkplaatsen waar ondernemers fysiek bij elkaar komen om kennis over vernieuwing te delen en de eerste stap te zetten met vernieuwing in hun eigen onderneming. De campagne wordt ingezet op TV, Radio, online display en in social.

 

Klant: Rabobank

Bureau: 180 Kingsday

Regie: Werner Damen

Fotografie: Ruud Hoornstra

Mediabureau: PhD

Geluid: Alfred Klaassen

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken