Roorda wint pitch Rijksoverheid

Roorda wint pitch Rijksoverheid
  • Bureaus
  • 24 jun 2019 @ 10:49
  • 15874 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Reclamebureau Roorda is na een 'mini-competitie' aan de slag voor de Belastingdienst. Het betreft een bundel van campagnes rondom preventie en gezonde leefstijl.

In de campagnes staan onderwerpen als rookvrije schoolterreinen, antibioticaresistentie en gezond seksueel gedrag centraal. Ook de NIX18-campagne valt hieronder.

De Rijksoverheid selecteerde vorig jaar na een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een zogenoemde raamovereenkomst campagnedienstverlening. Roorda, Open Now, Cheil, Noise en MMS Group strijden sindsdien in mini-competities om de campagnes voor zich te winnen. Roorda heeft recent twee van deze campagnes gewonnen. 

Compliant gedrag

Joeri Jansen, creative director van Roorda, laat weten: 'Gedragsverandering en positieve impact staan al jaren centraal in de campagnes die wij maken. Samen met de Rijksoverheid en ruim zeventig andere organisaties willen we roken, overmatig alcohol gebruik en overwicht terugdringen. De Belastingdienst doet daar zeker niet voor onder, het is zelfs een van de meest zichtbare adverteerders van Nederland. De kern van de nieuwe campagnestrategie is op relevante momenten met relevante onderwerpen voor burgers en bedrijven klaarstaan. Compliant gedrag staat hierin centraal. Ook hier zullen we onze ervaring met het beïnvloeden van gedrag volop inzetten.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken