Amp.Amsterdam geeft muzikaal vorm aan app Gojek
- Bureaus
- 26 jul 2019 @ 10:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Creatie
- 26 jul 2019 @ 10:04
- Sjaak Hoogkamer
Sonic branding agency Amp.Amsterdam heeft de muzikale vormgeving verzorgd voor Gojek. Het Indonesische bedrijf is een van de meest succesvolle bedrijven in Azië en een zogeheten decacorn: een startup die meer dan 10 miljard dollar waard is.
Met Gojek kunnen gebruikers met een app verschillende diensten bestellen die het leven makkelijker maken: vervoer van A naar B, maaltijden en boodschappen bestellen en laten bezorgen of een kapper laten langskomen.
Amp.Amsterdam heeft alle muziek, geluiden en muzikale branding binnen de populaire app Gojek bedacht en gemaakt
Het team van Amp.Amsterdam stelde de sonic guidelines op, gebaseerd op de brand values van Gojek. Daarop zijn de brand song, het soundlogo en het in-app sound design ontworpen. De muzikale vormgeving valt samen met de lancering van de rebranding van Gojek en het nieuwe SOLV-logo. De Gojek-app wordt maandelijks door zo’n 25 miljoen gebruikers gebruikt, die zorgen voor gemiddeld 100 miljoen transacties.
‘Een fantastische opdracht om de muzikale identiteit van de grootste mobility-app van Zuidoost-Azië te mogen verzorgen,’ zegt Diederik van Middelkoop, Executive Creative Director van Amp.Amsterdam. ‘Eerst zijn we ons gaan verdiepen in het merk. Wat is de brand persona van Gojek, welke brand values zijn er, wat is het karakter? Pas daarna zijn we gaan bepalen hoe Gojek moet klinken. De uitdaging was om het speels en luchtig te houden, zonder te ‘tech’ of te kinderlijk te klinken. Gojek haalt hobbels in het dagelijks leven weg, zoals ook in het visuele logo SOLV terugkomt. Het goede gevoel dat een oplossing geeft en het menselijke en vreugdevolle karakter van het merk hoor je terug in de geluiden van de app.’
De samenwerking met Amp.Amsterdam is Gojek goed bevallen, vertelt VJ Anand, Senior Vice President & Executive Creative Director van Gojek: ‘De rebranding van ons merk komt op een cruciaal moment in de geschiedenis van het bedrijf. Muziek en geluid zijn ontzettend belangrijk voor ons merk en we realiseerden ons dat we dat zeer serieus moesten nemen voor Gojek. Amp.Amsterdam heeft de sonic branding van Gojek perfect aangevoeld en ingevuld, daarmee ons merk voorzien van herkenbare geluiden op alle punten, inclusief een coherente geheel aan in-app geluiden. Het resultaat is een perfecte verklanking van onze merkwaarden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing