ASN en Selmore laten Nederland zelf waterkwaliteit testen
- Bureaus
- 24 jul 2019 @ 11:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOOnderzoekCampagnes
- 24 jul 2019 @ 11:44
- Jeroen Mirck
Selmore heeft voor zijn klant ASN Bank de activatiecampagne ‘Vang de Watermonsters’ ontwikkeld. Het is een oproep aan alle Nederlanders om zelf de waterkwaliteit in de buurt te testen en de biodiversiteit in kaart te brengen.
Het onderzoek spitst zich toe op de kleine wateren in de eigen omgeving die normaal gesproken ontbreken in de grote landelijke rapporten. ASN Bank werkt hierbij samen met de stichting Natuur & Milieu.
De campagne is gebouwd rond een gratis meetkit. Hierin vind je een beschrijving hoe je relatief eenvoudig de waterkwaliteit kunt testen. Met het bijgesloten reageerbuisje kun je een watermonster nemen zodat je met de lakmoes-strips de hoeveelheid nitriet, nitraat en de zuurgraad kunt testen. Ook meet je hoe troebel het water is en onderzoek je hoe het is gesteld met de lokale flora.
Watermonsters
In de meetkit zit verder een boekje: ‘Gup en de Watermonsters’. De fabelvertelling neemt je mee langs de belangrijkste oorzaken van watervervuiling. Zo maak je kennis met onder meer Drekkula (die symbool staat voor troebelheid veroorzaakt nitraat en fosfaat) en de Drolletrol (symbool voor riooloverstort). Een leuk en leerzaam boekje voor jong en oud.
'De Watermonster Meetkit was een eigen initiatief van Selmore dat concreet handelingsperspectief biedt' vertelt Diederick Hillenius, creative partner van Selmore. 'Dit als vervolg op een dit voorjaar verschenen alarmerend rapport van Natuur & Milieu en ASN Bank over de kwaliteit van het oppervlaktewater in Nederland. We zijn erg blij dat beide partijen ons idee zo hebben omarmd. Het bijbehorende fabelverhaal komt tot leven in social en in de vorm van een fysiek boekje met een linnen rug.'
Schonere wereld
Renée Ras, marketeer bij ASN Bank: 'Naast onze financiële inspanningen voor een duurzame wereld, spelen we in onze campagnes duurzame thema’s op. De campagne van dit jaar focust zich op "de nieuwe, schonere wereld". Het testen van de waterkwaliteit met de Watermonster Meetkit geeft een concreet vervolg aan het PVC-Paardje en brengt het thema letterlijk dicht bij huis.'
Middels een social en pr-campagne vragen ASN en Selmore aan de bevolking om mee te doen. De ingezonden resultaten worden ondersteund door professioneel onderzoek van Natuur & Milieu naar de lokale waterkwaliteit, zodat er gericht en wetenschappelijk verantwoord kan worden gewerkt aan de verbetering ervan.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing