Boomerang komt met vervolg op Funraiser

Boomerang komt met vervolg op Funraiser
  • Bureaus
  • 23 jul 2019 @ 11:59
  • 19332 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MerkenMaatschappij

Met de Funraiser haalde Boomerang Agency vorig jaar 55.000 euro op. De opbrengst werd geschonken aan Pride Amsterdam en belangenorganisatie COC Nederland ten behoeve van de acceptie van de LHBT-gemeenschap. Het initiatief krijgt nu een vervolg.

Het reclamebureau uit Amsterdam zet dit jaar in op een nog hogere opbrengst en meer deelnemende merken. Boomerang stelt dat merken die profiteren van het bereik van de Pride Amsterdam, het jaarlijkse festival dat komend weekend losbarst, met zich meebrengt ook werkelijk iets moeten bijdragen om de LHBT-gemeenschap (lesbisch, homo, biseksueel, transgender) verder te brengen. Maartje Weijers, brand manager bij Boomerang Agency en initiator van de actie, laat weten: 'Met de Funraiser proberen we merken bewust te maken van de oorsprong en betekenis van de Pride. Bedrijven maken vaak wel de stap om online in te haken op de Pride, maar besteden vervolgens vaak weinig aandacht aan de maatschappelijke betekenis ervan.' Grote organisaties als ABN Amro, Heineken, KLM en Samsung hebben vorig jaar deelgenomen. Boomerang benadrukt dat daarnaast ook kleinere merken welkom zijn deel te nemen aan de actie. De teller staat inmiddels op 15.000 euro.

Deelname

Het idee van de Funraiser: Boomerang ontwikkelt online content voor deelnemende merken en vraagt in ruil hiervoor een donatie. Naast deze content ontvangen de deelnemers een stappenplan met tips dat inzichtelijk maakt hoe het bij het bedrijf intern met de acceptatie en inclusie gesteld is. In het stappenplan vindt men simpele tips als 'ga er niet vanuit dat iedereen hetero is', maar ook tips voor bedrijven die al stappen hebben gemaakt op het gebied van inclusie. Ga voor meer informatie naar de website.

 

Lees ook: Primark niet welkom op Pride Amsterdam



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken