'Creative Cruise creëert verhalen en contacten die bijblijven'
- Bureaus
- 11 jul 2019 @ 12:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BrandingReclameEvenementCreatie
- 11 jul 2019 @ 12:28
- Jeroen Mirck
Afgelopen maand vond voor de vijfde keer de Creative Cruise plaats, een initiatief van Bart Kokke, Superhero Cheesecake, Colorbleed en Gardner Gallops. Creative Cruise brengt bureaus, creatieven, productiebedrijven en muziekproducers samen met adverteerders bij elkaar op het water in Amsterdam. MarketingTribune was erbij.
Het idee achter dit netwerkevent is dat iedereen op verschillende opstapplekken aan boord kan komen en via een leuke digitale uitnodiging al varend over de grachten je favoriete opstapplek kan kiezen.
Bart Kokke, zelfstandig brand manager en creative producer: “Vanaf de start vijf jaar geleden is de intentie geweest om gezamenlijk een hoogstaand kwalitatief event neer te zetten en ons visitekaartje af te geven. Op deze manier kan ik laten zien hoe ik met de juiste energie de beste partijen samenbreng tot pixelsecondperfecte producties. Via de website Creativecruise.nl komt iedereen alvast in de stemming en in de nautische vibes op het water raak je gemakkelijker in gesprek waarmee je nieuwe contacten opdoet die bijblijven.’
Janneke Los (Havas Lemz) spreekt fotograaf Torben Raun en Hert Zöllner (Colorbleed).
Jasper Admiraal, managing director MAKE van J. Walter Thompson Amsterdam kan dat beamen. ‘Top-initiatief! Een supertoffe manier om nieuwe, interessante mensen te spreken. Uiteindelijk ging ik van boord met nieuwe ideeën en mogelijk nieuwe samenwerkingen voor in de toekomst.’
Prikkelende uitnodiging
Colorbleed & Superhero Cheesecake creëerde een digitale experience van de Fibonacci-spiraal. ‘Een merkverhaal moet je direct grijpen’, zegt Tom Hankins, creatief directeur van animatiestudio Colorbleed die voorop loopt in Nederland op het gebied van opvallende geanimeerde content. ‘We ontwerpen werelden en vertellen verhalen die je bijblijven, absurde visualisaties, emotionele ontlading, kortom alles wat je vasthoudt.’
Roy Nieterau, regisseur van Colorbleed, vult aan: ‘Voor de uitnodiging van Creative Cruise wilden we een infinite-scroll website ontwikkelen die het varen over de grachten illustreert in iets wat je nog nooit hebt gezien. Om creatieven aan te spreken in hun beeld- en denktaal, kwamen we uiteindelijk uit bij de Fibonacci-spiraal die vaak gebruikt wordt voor natuurlijk ogende composities in kunst, film, fotografie en design.’
Niels van Esch, partner van Superhero Cheesecake, gespecialiseerd in high-end digitale producties: ‘In al ons werk brengen we harmonie in animatie, motion, design, functionaliteit en development tot in perfectie. Veel bureaus kennen ons al en daarom is de Creative Cruise voor ons ook vooral bedoeld om onze klanten te bedanken voor de samenwerking en in de digitale uitnodiging opnieuw de bevestiging te geven waarom ze elke keer voor ons kiezen.’
Fibonacci in film
Bastiaan Mast, producer en partner van creatief productiehuis Gardner Gallops, stapte dit jaar als initiatiefnemer voor het eerst aan boord. ‘In ons korte bestaan hebben we inmiddels voor merken als Tempo-Team en T-Mobile mogen werken. De Creative Cruise gaf ons de gelegenheid om als nieuwkomer op een ontspannen manier in contact te komen met diverse bureaus en adverteerders die ons nog niet zo goed kennen. In ons werkveld zijn we dagelijks bezig met compositie en daarmee ook met de Fibonacci-spiraal. In de aftermovie van het event zullen we daarom onze liefde voor een goed gebalanceerd beeld extra benadrukken.’
Keith Kornson (Ronin Amsterdam) in gesprek met Tom Hankins (Colorbleed).
Ook MarketingTribune voer mee met de Creative Cruise. Dat leverde boeiende gesprekken op met jonge professionals van uiteenlopende bedrijven als Tommy Hilfiger, Design Bridge en Wink. Zo vertelde Délia Lauret (PVH Europe) over de startup-spirit die nodig is om marketing naar een hoger niveau te tillen. Voor geïnteresseerden: daarover komt ze ook aan het woord in de podcast Hello Masters van onze zustertitel Marketingfacts.nl. Dit soort gesprekken waren kenmerkend voor deze boottocht: reclame en marketing zijn vakgebieden vol inspiratie, die tot volle wasdom komt al varend over de Amsterdamse grachten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- boot
- bureaus
- Colorbleed
- borrel
- 2019
- Gardner Gallops
- Superhero Cheesecake
- marketeers
- productiebedrijven
- reclame
- creatie
- JWT
- grachten
- Bart Kokke
- Creative Cruise
- Amsterdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing