'Don't buy Coca-Cola if you don't help us recycle!'

  • Bureaus
  • 31 jul 2019 @ 13:07
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OutdoorActivatieMerkenCampagnesMVO

Coca-Cola stelt zijn grootste campagne van het jaar volledig in het teken van recycling. ‘Let’s not waste this Summer’ is het thema van de campagne waarmee het frisdrankmerk in de Benelux het belang van recyclen deze zomer centraal stelt. Met een opmerkelijke kreet: 'Don't buy Coca-Cola.'

Een door Noise ontwikkelde campagne met een opvallende boodschap: geniet volop van de zomer met Coca-Cola, maar ga verantwoord om met de waardevolle verpakkingen.

Don’t buy Coca-Cola!?

De campagne is in juni gestart met een opvallende actie in vorm van een levensgroot doek, waarbij de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ wordt onthuld. Met die slogan maakt Coca-Cola duidelijk dat recycling van lege verpakkingen alleen succesvol kan zijn als consumenten samen met Coca-Cola de cirkel rond maken.

Via de website Helpusrecycleandwin.nl kunnen consumenten - tot de laatste week van september - dagelijks duurzame prijzen winnen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen, is een foto van de verpakking – plastic fles, blikje of glazen horecafles – maken en hun locatie doorgeven. De Smart Product AI-technologie op basis van machine learning zorgt hierbij voor de herkenning van alle Coca-Cola-producten.

Recyclen en prijzen winnen

Via de website krijgen de consumenten gerichte informatie over de beste manier om de verpakking in te leveren in de specifieke gemeente. Dan horen ze ook of ze een van de dagelijkse prijzen gewonnen hebben. Bij de keuze voor de prijzen die Coca-Cola dit jaar weggeeft staat duurzaamheid voorop. De hoofdprijs is een elektrische Citroën 2CV (eend) in Coca-Cola kleuren. Daarnaast verloot Coca-Cola gerecyclede fietsen en retro-polaroidcamera’s. Ook zijn er dagelijks bioscooptickets en kaartjes voor concerten te winnen.

Op de winkelvloer wordt de campagne groots ondersteund met onder meer displays, schapmaterialen en topkaarten.

Duurzame ambities

De campagne sluit aan op de duurzaamheidsambities van Coca-Cola. Recycling van verpakkingsmateriaal is voor Coca-Cola van levensbelang. Het bedrijf heeft in 2025 als doel om 100 procent van de verpakkingen terug te halen voor hergebruik. Alle eigen PET-flessen die op dit moment in Nederland op de markt komen, bestaan al voor de helft uit gerecycled plastic.

Noise is zowel verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, het ontwerp als voor de ontwikkeling van het ‘Help us recycle (and win)’ platform.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken