Duracell in actie op Down The Rabbit Hole

Duracell in actie op Down The Rabbit Hole
  • Bureaus
  • 4 jul 2019 @ 10:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MuziekMerkenCampagnesActivatieKunst & Cultuur

Batterijmerk Duracell creëert samen met Playground 'de meest energieke club' op het festival Down The Rabbit Hole: de 20% Club. Bezoekers kunnen er dansen en hun telefoon opladen.

Duracell lanceert dit jaar zijn nieuwe generatie powerbanks en wil daarmee de volgende stap zetten richting personal power brand. Met de nieuwe Duracell-powerbanks hoef je dit festivalseizoen geen enkel moment te missen.

Playground zal de activatie ‘20% Club’ produceren en uitvoeren. Op het driedaagse muziekfestival Down The Rabbit Hole is dit de club waar de festivalbezoekers willen zijn als zij meer power nodig hebben, zowel fysiek als voor hun telefoon. De bezoekers kunnen dansen of ontspannen terwijl hun lege telefoon wordt opgeladen met de Duracell-powerbank.

Veranderende energie-consumptie

'Duracell is het merk dat staat voor unstoppable power', Jorgo Lialiangas, Head of Marketing & Commercial Strategy Duracell Benelux. 'Ook nu de energieconsumptie zo in verandering is blijven we als merk voorop lopen. We lanceren niet alleen onze nieuwe powerbank-range, ook ons “Brand Building Framework” laten we aansluiten op de veranderende consument. Met de 20% Club zijn we volledige geintegreerd in een voor de doelgroep (millennials) en de productgroep relevante omgeving. Daar maken we een impactvolle connectie en genereren we authentieke content (owned en earned) wat de basis vormt voor onze campagne. Vanzelfsprekend stemmen we de mediamix af op de mediaconsumptie van de doelgroep Millennials. Zo blijven we, ook voor deze nieuwe generatie, de onbetwiste personal power brand.'

Playground combineert deze 'on the ground'-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall-powerbank. Voor de content worden authentieke festivalbezoekers vastgelegd waarbij Down The Rabbit Hole en de activatie ‘20% Club’ het decor vormen. De content zal als online campagne van de Duracell-powerbank voor de Benelux dienen.

User generated content

Daarnaast maakt Duracell slim gebruik van usee generated content binnen de contentmarketing door de ‘Unstoppable Room’ in de ‘20% Club’. Stap de ‘Unstoppable Room’ binnen en wordt als bezoeker onderdeel van de spiegelkamer. Het is een visuele waarneming door de eindeloze weerspiegeling. Hiermee stimuleren zij de bezoekers om een Instagram vriendelijke foto te maken.

Vincent Bogaers, managing director van Playground: 'Wel vaker trekken we de OTG-activatie door naar social content of sociale campagnes, of eigenlijk is dat de vraag van bijna al onze klanten. Maar dat we nu de volwaardige campagne schieten, voelt wel echt als een waardering voor het werk wat wij leveren. Het is zonde als de gave concepten die we bedenken en neerzetten, alleen maar de festivalbezoeker bereiken.'

Het driedaagse festival Down The Rabbit Hole vindt aankomend weekend plaats op Vakantiepark De Groene Heuvels in Ewijk.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken