Fernandes eert Surinaamse cultuur in nieuwe campagne

Fernandes eert Surinaamse cultuur in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 17 jul 2019 @ 14:05
  • 15931 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesVideoRetail

In een nieuwe online campagne van Fernandes staat Suriname, waar het frisdrankmerk zijn oorsprong kent, centraal. Bekende en minder bekende Surinaamse Nederlanders vertellen over hun warme band met het land.

In een YouTube-serie vertellen vijf Nederlanders met Surinaamse roots over hun cultuur en de smaken, kleuren, warmte en taal in Suriname. We zien styling-duo Lucien en Joan, kledingmaker Margo (foto), kunstenaar Robbert, DJ Abstract en poppenmaker Ellen. Op de website hetbestevansuriname.nl kunnen bezoekers nog meer (in totaal 30) verhalen lezen. De campagne, ontwikkeld door Achtung McGarrybowen, speelt zich voornamelijk online af, met daarnaast een kleinschalige outdoorcampagne in de buurt van supermarkten.

Geworteld

Marleen Metselaar, brand manager Fernandes bij Coca-Cola European Partner Nederland, laat weten: 'De Surinaamse cultuur beperkt zich alleen niet meer tot enkele Suriname en Surinamers, maar heeft zich geworteld in de Nederlandse maatschappij. En dat hebben wij in kaart gebracht: de gezelligheid, vrolijkheid en gastvrijheid. De keuken. Maar misschien wel het belangrijkste: de mensen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken