Geld-abri wijst op snelle uitbetaling o2Factoring

Geld-abri wijst op snelle uitbetaling o2Factoring
  • Bureaus
  • 22 jul 2019 @ 10:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Financiële dienstverlener o2Factoring verraste nietsvermoedende voorbijgangers met een speciale munten-abri in Utrecht. Boodschap: o2Factoring betaalt facturen heel snel uit. De stunt werd bedacht en uitgevoerd door bureau Scheepens.

Op de abri waren 4400 munten die samen de tekst ‘Waar wacht je nog op?’ vormden. De 5 en 10 eurocenten werden meegenomen door voorbijgangers waardoor uiteindelijk de poster in de abri zichtbaar werd met de boodschap ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald’.

Activatie met geld-abri van o2Factoring moet ondernemers wijzen op mogelijkheid van tijdig betalen

Facturen met betalingstermijnen van 30 of zelfs 60 dagen: ondernemend Nederland is er inmiddels wel aan gewend. Veel ondernemers lijken te accepteren dat het nou eenmaal zo gaat, ondanks dat het hun groei remt. Het wachten op uitbetaling zorgt voor verminderde liquiditeit en investeringen worden daardoor uitgesteld. Maar waarom laten ondernemers zich afremmen? O2Factoring geeft ze lucht om te ondernemen en betaalt facturen binnen 24 uur uit. De pay-off van o2Factoring is daarom ook niet voor niks ‘Vooruit met dat geld’.

Naast een off- en online campagne bedacht Scheepens in samenwerking met o2Factoring deze stunt. Samen selecteerden ze een aantal geschikte locaties in hartje Utrecht. Vooral de spots bij bushokjes bleken geschikt voor deze stunt en sluiten perfect aan bij de campagnegedachte: ‘Waar wacht je nog op?’. Veel mensen keken vreemd op toen hun oog viel op de vele munten. Uiteindelijk konden velen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en peuterden ze voorzichtig wat munten van de abri af. Aan het einde van de dag was de abri zo goed als leeg en was de boodschap ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald’ te lezen en was het duidelijk dat het om een stunt van o2Factoring ging. De reacties van de voorbijgangers op de abri zijn de hele dag gefilmd met verborgen camera’s.

Credits

Bureau: Scheepens

Creatie: Bram Giesen, Luuk Paulussen

Account: Alt-Willem Spenkelink, Noreen de Vaan

Campagnestrategie & Media: Tim Lubberdink, Wouter van den Dries

Productiemaatschappij: Studio Tegenlicht

Verantwoordelijk bij klant: Igor Meijs, Dominique van Maanen

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken