Havas Lemz bouwt aan inclusiviteit met cosmeticamerk Vita
- Bureaus
- 17 jul 2019 @ 00:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenReclame
- 17 jul 2019 @ 00:49
- Jeroen Mirck
Cosmeticaketen Vita uit Noorwegen gooit na 37 jaar het roer radicaal om. Na een internationale oriëntatie koos het Noorse merk voor Havas Lemz uit Amsterdam voor een purpose-campagne.
Vita wil haar purpose voortaan leading maken in de complete bedrijfsvoering: van productinkoop tot winkelinrichting en van HR tot PR en van identiteit tot communicatie. Aan de hand van actuele maatschappelijke thema’s in Noorwegen manifesteert het vernieuwde Vita zich voortaan als één van de meest inclusieve merken van het land.
Internationaal team
Voor deze herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon. Deze maand wordt het nieuwe VITA aan Noorwegen gepresenteerd: met een nieuwe missie, toon, stijl én inrichting voor alle 220 VITA winkels in het land. De introductie bestaat uit 4 themafilms, online content, activaties, nieuwe producten en services, instore statements en een online platform. Het is de meest impactvolle campagne uit de 37-jarige geschiedenis van het Noorse bedrijf.
‘For a million kinds of beautiful’
VIita-CEO Kristina Johansson wil het klassieke Noorse merk nieuwe betekenis en relevantie geven. Na een internationale oriëntatie werd daarom gekozen voor Havas Lemz Amsterdam waar purpose centraal staat in het werk. Het is de ambitie van de nieuwe CEO en Havas Lemz om Vita weer maatschappelijk en persoonlijk relevant te maken.
Sterker nog: Vita wil het meest inclusieve merk van Noorwegen worden. Daarom is de nieuwe campagne een uitgesproken ode aan de schoonheid van diversiteit, met als thema ‘For a million kinds of beautiful’.
'Vita durft echt verschil te maken'
Willem van der Schoot, CEO van Havas Lemz: 'Dit is voor ons ook een unieke kans om een betekenisvol verschil te maken. Binnen het Havas-netwerk wordt Havas Lemz vaker ingezet voor merken die op zoek zijn naar hun ‘purpose’, maar het is voor ons extra interessant wanneer onze ideeën campagnes overstijgen en ook echt doordringen in de hele bedrijfsvoering. Van HR tot PR. Vita durft echt radicaal anders te denken en te doen, dus is dit voor ons een ideale match.'
Credits
Klant: Kristina Johansson, Martine Hesleskaug, Linda Erlingsen
Concept: Susan Zwijgers / Pim Gerrits / Pepijn Rooijens
Copy: Susan Zwijgers / Pim Gerrits
Design: Sven Thierie / Pepijn Rooijens
Strategie: Wendeline Sassen
Account: Esther de Leeuw, Thamara van Trappe
Productie: Vanessa Janssen
Productiemaatschappij: Czar/Bacon
Regie: Emilie Thalund
D.O.P: Andreas Bjorseth
Edit: Annelien van Wijngaarden / Kapsalon
Postproductie: De Grot
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing