Hornbach slaat klusser om de oren

Hornbach slaat klusser om de oren
  • Bureaus
  • 22 jul 2019 @ 10:58
  • 10124 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

De nieuwe Hornbach-commercial maakt duidelijk dat het bedrijf wars is van aanbiedingen, want de prijzen zijn altijd laag. Soms moet de klant dan ook even tot de orde worden geroepen. Met een klap in het gezicht. Campagne is gemaakt door Heimat.

De campagne is de eerste Nederland-only-productie van Heimat, het Duitse reclamebureau achter de typische Hornbach-reclamespots.

‘Mensen worden om de oren geslagen met onze laagsteprijsgarantie,’ lacht Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland.

‘Nou, figuurlijk dan. Wie onze stijl kent, weet dat je het met een flinke korrel zout mag nemen. Wij scheppen duidelijkheid over onze lage prijzen en dat doen we op de Hornbach-manier. Rauw en met een knipoog. De nieuwe campagne is speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt. Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht. Consumenten balen ervan, zitten soms zelfs te wachten op die ene kortingsactie.’

Hand erop

De basis van de campagne wordt gevormd door tv-commercials. De drie verschillende spots zijn momenteel op televisie te zien. Daarin haalt de hoofdrolspeler alle clichés over aanbiedingen aan: van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’ Hornbach zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print.

Bureau: Heimat Berlin

Productie: Holy Fools

Regie: Andre Maat

Muziek: Audentity

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken