Interactieve mural bij lancering elektrische Mini
- Bureaus
- 18 jul 2019 @ 10:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 18 jul 2019 @ 10:46
- Sjaak Hoogkamer
Om de wereldwijde lancering van het eerste volledig elektrische model van het merk op te luisteren, heeft Mini Nederland samen met reclamebureau 180 Kingsday een interactieve mural gemaakt die de kijker uitnodigt 'de kracht van elektriciteit creatief te ervaren'.
Deze mural van zeven meter lang, ontworpen door het bureau en uitgevoerd door de Nederlandse kunstenaar Franky Sticks, is te zien en aan te raken in de Cruise Terminal Rotterdam. Het is een eerbetoon aan de stad en verwijst naar de ambitie van het automerk om passie terug te brengen in het beleven van elektriciteit. De Mini Electric, waarvoor de marktintroductie gepland staat voor maart 2020, heeft een accu die de auto een actieradius verleent van 232 km (WLTP) en die in 35 minuten kan worden opgeladen.
De mural, in de herkenbare stijl van Franky met zijn sterk golvende vormen en levendige kleuren, zorgt voor een zogenoemde multi sensoriële kijkervaring.
Voor de schildering is gebruikgemaakt van geleidende inkt, waardoor de mural werkt als een printplaat. Afgebeeld zijn enkele markante herkenningspunten van Rotterdam, zoals de kubuswoningen van Piet Blom, de Erasmusbrug, de Euromast, maar ook de roemruchte Rotterdamse techno-scene. Wanneer ze door mensenhanden worden aangeraakt, komen de illustraties letterlijk in beweging, als animaties (door Flaton Arts) die oplichten en zich over de gehele wand voortbewegen. Uit de mural klinkt bovendien muziek en geluid, en goed verscholen tussen dit alles bevindt zich een camera voor het maken van de perfecte selfie.
Hidde-Jan Haven, hoofd marketing MINI bij BMW Group Nederland: ‘Met de lancering van dit nieuwe model willen we weer benadrukken wat een wonder elektriciteit eigenlijk is, iets waar vaak achteloos aan voorbij wordt gegaan. Voor ons was het belangrijk met iets te komen waardoor de passie voor elektriciteit weer kan oplaaien en onze gasten die straks aanwezig zijn bij de wereldwijde lancering, elektriciteit zullen ervaren op een geheel nieuwe, verrassende manier.‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing