Label A neemt Brndcrmbs over

Label A neemt Brndcrmbs over
  • Bureaus
  • 9 jul 2019 @ 07:22
  • 12372 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BrandingDigitaalCreatieZakelijk

Digitaal bureau Label A neemt vanaf juli het creatieve bedrijf Brndcrmbs over. Met deze overname wil het de eigen positie versterken in het bedenken, ontwerpen, ontwikkelen en het succesvol maken van impactvolle digitale oplossingen.

Door de overname van de kennis en ervaring van Brndcrmbs toe te voegen aan de eigen diensten, wil Label A zijn opdrachtgevers efficiënter en effectiever kunnen helpen bij hun business-vraagstukken. Met brndcrmbs voegt Label A ook productactivatie toe aan zijn portfolio met diensten.

Digital Product Branding

CJ de Melker en Roel de Lange van Brndcrmbs worden verantwoordelijk voor de nieuwe divisie Digital Product Branding binnen Label A. De huidige teams Product Design en UX Research van Label A zullen ook hieronder vallen.

Oscar Kolthoff, managing director van Label A: 'De divisie Digital Product Branding gaat ons creatieve hart vormen en zal zich gaan focussen op het bedenken, ontwerpen, de regie houden en het positioneren van succesvolle digitale producten met een sterke focus op de merkbeleving. Merkbeleving in digitale producten is essentieel voor het succes van het product en stopt niet bij het eenmalig bedenken van een merkpropositie en het overdragen aan een development bureau. Het merk is net als het digitale product constant in ontwikkeling en moet een integraal onderdeel zijn van de productontwikkeling, zodat je wendbaar bent en je snel kunt aanpassen aan marktveranderingen.'

In-house merkdenkers

Door het opzetten van deze divisie positioneert Label A zich als complete Digital Product Agency. 'Creativiteit is altijd al een belangrijke pijler geweest bij ons', zegt Kolthoff. 'Om onze klanten in de toekomst nog beter van dienst te zijn, vonden wij het daarom ook noodzakelijk om dit specialisme in-house uit te breiden met de merkdenkers van Brndcrmbs. Zo kunnen wij onze klanten meer toegevoegde waarde leveren en helpen impact te maken in de gehele digital product journey.'

Brndcrmbs en Label A trokken de afgelopen jaren al vaker samen op. Zo werkten ze samen aan meerdere digitale producten, zoals het mobiele deelplatform Huub. Roel de Lange van Brndcrmbs: 'Digital Product Branding zorgt voor onderscheidend vermogen. Wij positioneren digitale producten in de markt, bij de juiste doelgroep en zorgen voor meer zichtbaarheid en loyalere gebruikers.'

Gevolgen van overname

Brndcrmbs heeft inmiddels een uitgebreid portfolio opgebouwd en zal ook na de overname onder de eigen merknaam hun diensten aanbieden. Vanaf 15 juli zullen alle medewerkers van dit bureau gevestigd zijn in het kantoor van Label A aan de Schiehavenkade 280 te Rotterdam.

Label A werkt met tachtig web- en mobile ontwikkelaars, user researchers, data-analisten en designers in zowel Rotterdam als Amsterdam aan uitdagende projecten. Klanten zijn onder meer Greenwheels, Porsche, Swapfiets, Achmea (InShared) en Nationale Nederlanden (Bundelz).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken