Megawatt maakt menselijke campagne Swiss Sense

Megawatt maakt menselijke campagne Swiss Sense
  • Bureaus
  • 11 jul 2019 @ 09:35
  • 10817 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsReclameMerken

Niet bedden spelen de hoofdrol in de nieuwe commercial van Swiss Sense, maaar mensen. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising ontwikkelde deze campagne met de pay-off: 'For. Every. Body.'

Swiss Sense belooft te zorgen voor ‘een bed voor jou op jouw lijf geschreven’. Je stelt een bed naar wens en op maat samen, waarbij je de keus hebt uit verschillende onderdelen. Met de nieuwe campagne en pay-off krijgt die belofte een gezicht. Letterlijk, want het draait hier niet om beelden van bedden (het product), maar juist om mensen.

'Gedurfde keuze'

Martine Ansems, marketing communicatie-manager bij Swiss Sense: ‘We gaan de slaapkamer uit en richten ons op herkenbare momenten uit het leven van mensen. Gevoelens als vrijheid, liefde en vriendschap vertalen we in onze tv-campagne in beelden. Het getuigt van lef en vertrouwen van Swiss Sense om deze gedurfde keuze te maken.’

De keuze om in te zoomen op de mens in plaats van op het bed, is eigenlijk een logische vertelt Simon Coolen, creative director bij Megawatt Advertising. ‘Geen mens is hetzelfde, iedereen wil een bed dat goed bij hem of haar past. In deze hectische wereld, is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en dan gun je jezelf een goede nachtrust.'

Niemand uitsluiten

Coolen en zijn team zijn trots op de campagne. ‘We vinden het een eer om voor Swiss Sense te mogen werken en vinden het gaaf om te zien hoe ze helemaal achter hun product, maar vooral ook achter de filosofie van het product staan. In deze campagne sluiten we niemand uit. De gedachte: een bed voor jou, op jouw lijf geschreven.’

De Eindhovense bureaugroep Megawatt bestaat uit een reclamebureau, een digitaal bureau en een fieldmarketing-specialist. Sinds het ontstaan in 2015 ontwikkelde deze groep campagnes voor klanten als Signify, Fisherman’s Friend, Swiss Sense, Vogel’s, Tommy Hilfiger, Levi’s, Sprite, Puma, Fïnley, Chaudfontaine, Perfetti van Melle, Netflix, The Athlete’s Foot, De Persgroep, Bavaria, Swinckels’, Wij zijn Jong, en MECC Maastricht.

Credits

Opdrachtgever: Swiss Sense

Bureau: Megawatt Advertising

Strategie: Robert Essenstam

Regisseur: Niels van den Top

Productiemaatschappij: Off the Richter

Verantwoordelijk bij klant: Martine Ansems



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken