Pride 2019: Hammerfest brengt ode aan Amsterdam

Pride 2019: Hammerfest brengt ode aan Amsterdam
  • Bureaus
  • 30 jul 2019 @ 11:30
  • 16733 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoSocial mediaStorytellingEvenementCampagnes

Pride Amsterdam trekt deze week veel aandacht. Ook Gemeente Amsterdam zelf maakte er een sfeerfilm over, samen met social-first bureau Hammerfest. De meest uiteenlopende Amsterdammers passeren de revue, waaronder ook dragqueen Jennifer Hopelezz.

De video 'Amsterdam lacht' is een eerbetoon aan de inclusieve stad. Hammerfest maakte de video in opdracht van Gemeente Amsterdam om de trots voor de jaarlijkse Pride te delen. De video is te zien via de social kanalen van de gemeente.

Sebas van der Sangen, hoofdredacteur gemeentelijke media Amsterdam: 'Een van de geportretteerden in de video is dragqueen Jennifer Hopelezz. Zij werd, ironisch genoeg, na de opnames geweigerd door een taxichauffeur. In Amsterdam kun je zijn wie je wil zijn en houden van wie je wilt. Maar er is nog steeds werk aan de winkel. Daarom hebben we besloten om een video te maken waarin zowel LHBTIQ-Amsterdammers als niet LHBTIQ-Amsterdammers te zien zijn om de trots op onze diverse stad te delen.'

Guy Lokhoff, creative director bij Hammerfest: 'We kozen voor deze video om ons te focussen op wat al goed gaat, in plaats van wat nog beter kan. Juist in positiviteit, beseffen waar we vandaan komen en waar we nu staan, zit verandering.'

Credits

Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam

Bureau: Hammerfest

Verantwoordelijk bij klant: Sebas van der Sangen, Marloe Boon, Anita Aarts

Concept en productie: Hammerfest

Regie: Joren Molter

DOP: Levien Priem



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken