Roorda geeft Mono een kontje

Roorda geeft Mono een kontje
  • Bureaus
  • 17 jul 2019 @ 11:24
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesPromotieMaatschappij

Fietsers mogen sinds 1 juli niet meer aan het verkeer deelnemen met hun mobieltje in de hand. Wie dat toch doet, riskeert een boete van 95 euro. Roorda Reclamebureau breidde daarom zijn Mono-campagne uit met een speciale oproep voor fietsers.

Joeri Jansen, creative director van Roorda: 'Met het concept “Laat je telefoon lekker zitten” informeren we niet alleen mensen over de boete maar sporen we direct aan tot het juiste gedrag. In een opvallende serie van diverse achterwerken tonen we het goede voorbeeld en bieden we een concreet handelingsperspectief.'

Achtergrond

Roorda ontwikkelde in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vorig jaar de Mono-campagne. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 fietsers weleens social media berichten leest, en 1 op de 5 zelfs reageert tijdens het fietsen. Onder jongeren ligt dit aanzienlijk hoger. 85% van de jongeren tussen 15 en 17 jaar leest berichten, 71% reageert en bijna de helft (48%) plaatst zelf een bericht tijdens het fietsen.

Daarom is het van belang fietsers het verbod op het vasthouden van een telefoon op de fiets duidelijk te maken. Tijdens de campagne is er ook extra gehandhaafd op naleving van het nieuwe verbod.

Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen zelf ook in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op.

Minister Van Nieuwenhuizen: ‘In het verkeer zit een ongeluk in een klein hoekje. Daarom is het voor alle verkeersdeelnemers, ook fietsers, belangrijk dat ze hun aandacht en ogen op de weg houden en niet op het scherm van hun telefoon. We denken vaak dat we kunnen multitasken in het verkeer, maar dat kunnen we niet, rijd dus Mono. Mijn oproep aan alle fietsers is helder: hou je mobieltje en 95 euro in je zak’.

Credits

Opdrachtgever: Rijksoverheid

Bureau: Roorda Reclamebureau

Creative Director: Joeri Jansen

Art Director: Dyon Ruijter
Copy Writer: Tom van der Veldt

Strategie: Floor Busch (Roorda) en Christine Swankhuisen (Tabula Rasa)

Bureau producer: Rosalie Sentse

Account: Ellis Vis

Typografie: Jorn Slotboom

Fotografie: Arthur Mebius

Styling: Angela Kuperus

Beeldbewerking: Stephan Lesger

Opdrachtgever: Michiel Dammen (DPC) en Rob Jan Hendriks (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat)

Media inkoop: Initiative



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken