Roorda geeft Mono een kontje
- Bureaus
- 17 jul 2019 @ 11:24
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesPromotieMaatschappij
- 17 jul 2019 @ 11:24
- Jeroen Mirck
Fietsers mogen sinds 1 juli niet meer aan het verkeer deelnemen met hun mobieltje in de hand. Wie dat toch doet, riskeert een boete van 95 euro. Roorda Reclamebureau breidde daarom zijn Mono-campagne uit met een speciale oproep voor fietsers.
Joeri Jansen, creative director van Roorda: 'Met het concept “Laat je telefoon lekker zitten” informeren we niet alleen mensen over de boete maar sporen we direct aan tot het juiste gedrag. In een opvallende serie van diverse achterwerken tonen we het goede voorbeeld en bieden we een concreet handelingsperspectief.'
Achtergrond
Roorda ontwikkelde in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vorig jaar de Mono-campagne. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 fietsers weleens social media berichten leest, en 1 op de 5 zelfs reageert tijdens het fietsen. Onder jongeren ligt dit aanzienlijk hoger. 85% van de jongeren tussen 15 en 17 jaar leest berichten, 71% reageert en bijna de helft (48%) plaatst zelf een bericht tijdens het fietsen.
Daarom is het van belang fietsers het verbod op het vasthouden van een telefoon op de fiets duidelijk te maken. Tijdens de campagne is er ook extra gehandhaafd op naleving van het nieuwe verbod.
Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen zelf ook in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op.
Minister Van Nieuwenhuizen: ‘In het verkeer zit een ongeluk in een klein hoekje. Daarom is het voor alle verkeersdeelnemers, ook fietsers, belangrijk dat ze hun aandacht en ogen op de weg houden en niet op het scherm van hun telefoon. We denken vaak dat we kunnen multitasken in het verkeer, maar dat kunnen we niet, rijd dus Mono. Mijn oproep aan alle fietsers is helder: hou je mobieltje en 95 euro in je zak’.
Credits
Opdrachtgever: Rijksoverheid
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creative Director: Joeri Jansen
Art Director: Dyon Ruijter
Copy Writer: Tom van der Veldt
Strategie: Floor Busch (Roorda) en Christine Swankhuisen (Tabula Rasa)
Bureau producer: Rosalie Sentse
Account: Ellis Vis
Typografie: Jorn Slotboom
Fotografie: Arthur Mebius
Styling: Angela Kuperus
Beeldbewerking: Stephan Lesger
Opdrachtgever: Michiel Dammen (DPC) en Rob Jan Hendriks (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat)
Media inkoop: Initiative
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing