SuperHeroes bouwt internationale campagne voor Swapfiets

SuperHeroes bouwt internationale campagne voor Swapfiets
  • Bureaus
  • 10 jul 2019 @ 17:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StartupOutdoorCampagnesMerken

Om het succes van Swapfiets uit te bouwen, lanceert het bedrijf een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden. Niet alleen in Nederland dus, maar ook in de meer dan twintig steden waar Swapfiets actief is in België, Duitsland en Denemarken.

Het is de eerste internationale merkcampagne voor Swapfiets en zijn abonnementsdienst voor fietsen. De essentie van de campagne is dat Swapfiets je ontzorgt. Als consument hoeft je je geen zorgen te maken om reparaties of onderhoud van de fiets, dus heb je de vrijheid om je bezig te houden met alle andere dingen die jij leuk en belangrijk vindt.

Iconische blauwe voorband

De campagne bestaat uit een uitgebreide outdoor-campagne in het straatbeeld van de betreffende steden. Ook is er een digitale campagne met een sterke focus op social storytelling. 'Uiteraard knalt de iconische blauwe voorband van de kleurrijke beelden af', meldt SuperHeroes.

Het ingeschakelde SuperHeroes noemt zichzelf een ‘post-advertising ad agency’ met als missie de wereld redden van ‘boring advertising’. Met vijftig medewerkers ('heroes') en zestien nationaliteiten is SuperHeroes gevestigd op de Amsterdamse Keizersgracht en in Williamsburg, Brooklyn. Sinds kort heeft het bureau ook een vestiging in Singapore. Klanten zijn onder meer MTV, Netflix, energiedirect.nl, Swapfiets, Lenovo, Nouryon, Quinny en Vans. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken